فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی تأکید کرد؛

هیئات مذهبی نسبت به رفع دغدغه‌های مردم مطالبه‌گری کنند

سردار «علی قاسمی» با اشاره به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در ایام عزاداری گفت: مداحان و سخنرانان در ایام عزاداری باید بدون توهین و تهمت از مسؤولان نسبت به رفع دغدغه‌های مردم مطالبه‌گری کنند و شایسته نیست به بهانه سیاسی نبودن هیئت از این مهم غفلت کنند.
کد خبر: ۳۰۸۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵ - 14September 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، سردار «علی قاسمی» فرمانده سپاه خراسان جنوبی امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: بر اساس روایات، امربه‌معروف و نهی از منکر فریضه‌ای است که سایر واجبات به‌وسیله آن برپا داشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آمر به معروف باید شناخت از واجبات و بصیرت نسبت به شرایط آن داشته باشد، افزود: معروف مساوی با حق و منکر برابر با بیراهه و فاصله گرفتن از خوبی‌ها است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی امربه‌معروف و نهی از منکر را وظیفه‌ای الهی و همگانی دانست و گفت: نمی‌توان آن را فقط از دستگاه‌ها و گروه‌های خاصی انتظار داشت و همه نسبت به ادعای این واجب شرعی مسؤولیت داریم.

قاسمی اعلام کرد: در خراسان‌ جنوبی تاکنون ۱۲۰۰ نفر در قالب طلایه‌داران و پیش‌گامان امربه‌معروف و نهی از منکر ساماندهی شده‌اند که در حوزه امربه‌معروف و نهی از منکر لسانی فعالیت می‌کنند.

وی یادآور شد: امربه‌معروف و نهی از منکر به‌قدری ارزشمند است که امام حسین(ع) حج خود را نیمه‌ تمام گذاشت تا با بزرگ‌ترین منکر زمانه خود یعنی طاغوت مبارزه کنند و ما نیز اگر می‌خواهیم حسینی باشیم نباید نسبت به این فریضه بی‌تفاوت باشیم.

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی در خصوص برخورد با مسأله بی‌حجابی متذکر شد: از خواهران عزادار حسینی تقاضا داریم که در ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) اگر بانوی بی‌حجابی را مشاهده می‌کنند نسبت به امربه‌معروف و نهی از منکر با زبان خوش اقدام کنند.

قاسمی اضافه کرد: یکی دیگر از منکرات اسراف و تبذیر است که امیدواریم بزرگان هیئت‌ها نسبت به آن بی‌تفاوت نباشند.

وی با اشاره به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در ایام عزاداری گفت: مداحان و سخنرانان در ایام عزاداری باید بدون توهین و تهمت از مسؤولین نسبت به رفع دغدغه‌های مردم مطالبه‌گری کنند و شایسته نیست به بهانه سیاسی نبودن هیئت از این مهم غفلت کنند.

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی عنوان کرد: امربه‌معروف را از خود، خانواده و اطرافیان خویش آغاز کنیم و تا نهی از منکر را در گناهان بزرگ اجتماعی ادامه دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها