سردار فتحیان در گفت‌وگو با دفاع پرس:

مسئولیت‌ها باید به افراد متخصص و کارآمد واگذار شود

رئیس موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت با اشاره به درس‌ها و تجارب دفاع مقدس گفت: در دفاع مقدس، ماموریت‌ها به افراد کارآمد، متخصص و خودباور سپرده می‌شد؛ امروز نیز باید مسئولیت‌ها به چنین افرادی واگذار شود.
کد خبر: ۳۰۹۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸ - 15September 2018

مسئولیت‌ها باید به افراد متخصص و کارآمد واگذار شودسردار سرتیپ پاسدار «نصرالله فتحیان» رئیس موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس اظهار داشت: همه آن کسانی که در دفاع مقدس، توفیق حضور در معرکه نبرد را پیدا کردند، انگیزه اصلی‌شان دفاع از اسلام، کشور و ملت بود.

وی افزود: آن روز میدان کارزار، معرکه نبرد بود و هر کس اعم از مرد و زن، با هر توان و تخصصی که داشت، به فرمان امام خمینی (ره) لبیک گفت و در معرکه نبرد حضور یافت. برخی در این معرکه مورد پذیرش خداوند قرار گرفتند، دعوت حق را لبیک گفتند و به مقام شامخ شهادت رسیدند. خوشا به حال آنان که خداوند متعال به آن‌ها توفیق داد و سعادتمند شدند.

سردار فتحیان بیان کرد: پس از دفاع مقدس برخی ماندند و در ادامه دفاع مقدس، توفیق دفاع از حرم آل الله را پیدا کردند و عازم عراق و سوریه شدند و در سرزمینی غریب به شهادت رسیدند و برخی از پیشکسوتان دفاع مقدس ماندند تا راه شهدا را در جامعه کنونی ادامه بدهند. مهم این است که امروز وظیفه خودمان را بشناسیم و به آن عمل کنیم. گرفتاری امروز جامعه ما این است که فرهنگ دینی، باور به خدا و معنویت کم‌رنگ شده است. اگر آن تفکر که برای خدا کار کنیم و به فکر منافع شخصی نباشیم، حاکم شود، می‌توانیم از مشکلات و موانع عبور کنیم.

وی تاکید کرد: امروز باید همچون روزهای دفاع مقدس، به جای اینکه به فکر خودمان باشیم، به فکر دیگران و آن کسانی که امام خمینی (ره) فرمودند: ولی‌نعمتان انقلاب اسلامی هستند، باشیم. پیشکسوتان دفاع مقدس طلایه‌داران فرهنگ دفاع مقدس هستند که امروز باید به کمک جامعه بیایند و روح انقلابی و جهادی را دوباره در جامعه بدمند. همانگونه که در سال‌های اخیر مشاهده شده هر جا نظام و انقلاب در بزنگاهی گیر کرده است، اینان به میدان آمده‌اند و با خدمت به مردم به دفاع از انقلاب پرداخته‌اند. آن روزی که مردم خرمشهر از کمبود آب، به تنگ آمده بودند، همین پیشکسوتان دفاع مقدس وارد عمل شدند و در کنار جوانان انقلابی در گرمای بالای 45 درجه جنوب، همچون دوران دفاع مقدس شبانه‌روز کار کردند.

رئیس موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت عنوان کرد: پیشکسوتان دفاع مقدس، کسانی هستند که روزی در سنین نوجوانی و جوانی در جبهه‌های نبرد خط شکنی کردند. پیشکسوتان حوزه بهداری رزمی، امروز همچون دوران دفاع مقدس آماده هستند و هر جا که نیاز باشد، وارد عمل می‌شوند. اگر نیاز باشد که یک بیمارستان صحرایی در مرز برپا و به مرزبانان خدمات ارائه شود، این کار را با افتخار انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: آن روز پزشک احساس می‌کرد که وظیفه‌اش این است که مطبش را رها کند و به خط مقدم برود. امروز هم بسیاری از پزشکان ما مطب خود و درآمد حاصل از آن را رها می‌کنند و راهی مناطق محروم در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی، ایلام و... می‌شوند. بسیاری از پزشکان نیز با تیم‌های جهادی عازم مناطق حاشیه‌ای شهر تهران می‌شوند و به آنانی که گرفتار آسیب‌های اجتماعی هم هستند، خدمات پزشکی و دندانپزشکی ارائه می‌دهند.

سردار فتحیان تصریح کرد: علاوه بر این اگر لازم باشد، خیریه‌ای ساخته شود تا به بیماران خاص و سرطانی رسیدگی شود این کار را هم می‌کنند و امروز شاهد ساخت موسسه خیریه امدادگران عاشورا هستیم. پیشکسوتان حوزه بهداری رزمی حاضرند از جان و مال خود همچون دوران دفاع مقدس برای دفاع از خاک میهن اسلامی و استقلال آن بگذرند. ضمن اینکه این پیشکسوتان حاضرند که در انجام امور فرهنگی قدم بردارند و هزینه کنند که تاکنون در این راستا در سطح شهر تهران و مناطق مختلف آن، اقداماتی صورت گرفته است.

وی بیان داشت: پیشکسوتان دوران دفاع مقدس از تجارب فراوانی برخوردار هستند که باید از تجارب آنان بهره گرفت. این کار باید توسط سازمان‌ها و نهادها صورت بگیرد؛ البته باید توجه داشت که نباید جای جوانان را با پیشکسوتان گرفت، چرا که کشور را باید جوانان اداره کنند.

رئیس موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت در پایان گفت: پیشکسوتان دوران دفاع مقدس دنیایی از تجربه هستند و اگر از آن تجربیات و روحیات به خوبی استفاده می‌کردیم، امروز در حوزه اقتصاد دچار ضعف نبودیم. مشکل امروز حوزه اقتصاد این است که عده‌ای از افرادی که صلاحیت ندارند در برخی از مسئولیت‌ها قرار گرفته‌اند و منافع مردم را پایمال می‌کنند و این خلاف روحیات و اصول دفاع مقدس است. در دفاع مقدس کار به اهلش یعنی افراد کارآمد، متخصص و خودباور سپرده می‌شد. کشور را باید به کسانی سپرد که نگاهشان به داخل کشور و فرصت‌های موجود در کشور باشد و نگاهشان به دست بیگانگان نباشد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار