امیر سیاری در گفت‌وگو با دفاع پرس عنوان کرد؛

انتقال تجربیات دفاع مقدس به نسل جوان ارتش

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: با برپایی دوره‌های آموزشی هیات معارف جنگ شهید صیاد شیرازی در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس، تجارب آن دوران به نسل جوان ارتش انتقال می‌یابد.
کد خبر: ۳۰۹۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۰ - 16September 2018

انتقال تجربیات دفاع مقدس به نسل جوان ارتشامیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، با اشاره به سخنان فرمانده معظم کل قوا مبنی بر اینکه «دفاع مقدس» گنجینه است، اظهار داشت: ما باید بتوانیم از این گنجینه به خوبی استفاده و ارزش‌های حاکم بر دوران دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کنیم. همچنین وضعیت‌ها و موقعیت‌های مختلف آن مقطع حساس را باید به نمایش بگذاریم.

وی افزود: انجام این کار نیازمند تلاش و کوشش زیادی است و تنها برعهده پیشکسوتان هم نیست و لازم است سایر اقشار و گروه‌ها و به خصوص اهالی رسانه و هنر وارد عمل شوند.

امیر سیاری عنوان کرد: در ارتش جمهوری اسلامی ایران از سال‌ها پیش هیات معارف جنگ امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی به وجود آمده است تا پیشکسوتان دفاع مقدس، تجارب و اندوخته‌های خود را در کلاس‌ها و در دوره‌هایی که در مناطق عملیاتی جنگ تحمیلی برگزار می‌شود، به نسل جوان ارتش منتقل کنند؛ اما هنوز جا دارد که از تجارب این عزیزان بهره بگیریم؛ ضمن اینکه لازم است دیگر ابعاد دوران دفاع مقدس مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه کم‌کاری‌هایی در حوزه‌های مختلف برای بهره‌گیری از نظرات و اندیشه‌های پیشکسوتان صورت گرفته است که باید این کم‌کاری‌ها جبران شود.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی بیان کرد: انتقال تجربیات دفاع مقدس نیز تنها با گفتن صورت نمی‌گیرد، بلکه باید از قالب‌های مختلف همچون فیلم، کتاب و دیگر عرصه‌های هنری و ادبی استفاده کرد. ما باید فیلم‌ها و کارهای هنری خوب در رابطه با دفاع مقدس داشته باشیم. اهالی رسانه نیز باید به صورت شایسته به انتقال آن تجربیات بپردازند.

وی تصریح کرد: پیشکسوتان دفاع مقدس باید حضور فعال‌تری در محافل و رسانه‌ها داشته باشند تا با تبیین فرهنگ دفاع مقدس، شاهد جاری شدن روحیه ایثار و مقاومت در جامعه باشیم.

امیر سیاری تاکید کرد: بنده تاکید می‌کنم که استفاده از تجارب پیشکسوتان دفاع مقدس تنها مختص نیروهای مسلح نیست و باید تمامی نهادها و حوزه‌ها از این تجارب استفاده کنند؛ چراکه این تجارب دارای ابعاد مختلف است و اگر اتفاقی برای کشور رخ بدهد، همه باید برای دفاع از استقلال کشور وارد عمل بشوند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان گفت: نسل حال و آینده باید بدانند که در دفاع مقدس چه گذشته است که یک دشمن تا بن دندان مسلح، به کشور ما حمله می‌کند اما برای اولین بار در طول تاریخ 200 سال گذشته، ذره‌ای از خاک ما زیر پای دشمن نمی‌ماند و ما منافع‌مان را حفظ می‌کنیم و دشمن‌ را شکست می‌دهیم. پیروزی دفاع مقدس افتخاری برای پیشکسوتان و نسل امروز و آینده میهن اسلامی‌مان است و خواهد بود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها