معرفی کتاب؛

«بی‌نشان»

کد خبر: ۳۰۹۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۵ - 23September 2018

«بی‌نشان»به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «بی‌نشان» عنوان کتابی از «نوح حامدی» است که طی آن به زندگی شهید «سید حمید عسگری موسوی» است کتاب داستانی عاشقانه دارد که صورت اول شخص روایت می‌شود.
«بی‌نشان» در ۱۵ فصل زندگی مشترک «آقا سید حمید» و همسرش «مریم‌السادات» را با لحنی عاشقانه و پرداختی موجز گونه روایت می‌کند.
نثر ساده و تغییر مداوم نقطه نظر راوی به کتاب حال و هوایی کم نظیر داده و به مخاطب به راحتی با آن ارتباط برقرار می‌کند. این نوع روایت در میان انواع کتاب‌های دفاع مقدسی کم نظیر است. در واقع نویسنده سعی نکرده خود را درگیر مستندات کند.‌ هر چند که «بی‌نشان» بر اساس منابع و پژوهش‌ مفصلی به نگارش درآمده است.
قسمتی از متن کتاب:

حلالت کرده بودم آقا سید حمید. حلالت کرده بودم، همان موقع که مادربزرگ قولی را به پسر همسایه‌شان آقا سید حمید داده بود. مادربزرگ از تو برایم گفته بود. از اینکه سر نترسی داشتی و با همه کم سن و سالی‌ات کار می‌کردی و خرج خودت را درمی‌آوردی و حتی خمس درآمدت را کنار می‌‌گذاشتی. از گفته‌های مادربزرگ پاکی، مهربانی و مردانگی‌ات به دلم نشسته بود.
وقتی شنیده بودم که پسر صاحب خانه مادربزرگ آقا سید حمید عسگری پست سربازی‌اش را در پادگان هوا فضای تبریز به فرمان امام خمینی ترک کرده و رفته شمال و پنهانی در دوره‌های چریکی شرکت کرده تا دوباره به فرمان امام خمینی برگردد تهران، در دلم بیشتر از قبل به تو افتخار کرده بودم. حتی آن موقع که در تظاهرات اوایل انقلاب، روبه‌روی دانشگاه تهران پایت تیر خورده بود و زخمی شده بودی و به واسطه خاله که توی اتاق عمل بیمارستان کار می‌کرد، پایت را عمل کرده بودند به شناختم از تو و رفتارهایت بیشتر اطمینان کرده بودم.
و وقتی که در بیمارستان بستری بودی و مادربزرگ همان جا، از تو قول گرفته بود که اگر احتیاط بیشتری در رفتارهایت به خرج بدهی یکی از نوه‌هایش را به عقد تو درمی‌آورد، کم کم به یقین رسیده بودم که تو می‌توانی مرد یک زندگی خوب باشی. تا اینکه یک سال پس از پیروزی انقلاب وارد سپاه شدی و من به یقین کامل رسیدم که می‌توانی مرد زندگی من باشی.
مادربزرگ به قولش عمل کرده بود و از تو برایم گفته بود و مرا از پدرم برای تو خواستگاری کرده بود و من تنها به خاطر همین روحیات خاص تو بود که بله را گفته بودم. تو هم به خاطر مهربانی‌هایت به مادربزرگ و صمیمیتی که داشتی جای ما را توی قلب پدر و مادرم تنگ کردی و شدی آقا سید حمید جان پدر و مادر.

«بی‌نشان» در ۸۲ صفحه مصور به قلم «نوح حامدی» تالیف و توسط نشر «انجمن پیشکسوتان سپاس» در ۱۰۰۰ نسخه منتشر شده است.
انتهای پیام/ ۱۶۱

نظر شما
پربیننده ها