اختصاصی دفاع پرس/ یادداشت وزیر جهاد کشاورزی؛

پیشکسوتان جهاد همچنان در میدان هستند

پیشکسوتان جهاد سازندگی دارای تجارب و اندوخته‌های بسیار ارزشمندی هستند که در سال‌های پس از دفاع مقدس در عرصه‌های مختلف به خصوص سازندگی کشور به کار بسته‌اند و در حال حاضر در بزرگترین پروژه‌های ملی در راستای اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی نقش موثری دارند.
کد خبر: ۳۰۹۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳ - 15September 2018

پیشکسوتان جهاد همچنان در میدان هستندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «محمود حجتی» وزیر جهاد کشاورزی در یادداشتی که به طور اختصاصی در اختیار خبرگزاری دفاع مقدس قرار داده به نقش جهاد سازندگی در دفاع مقدس و مسئولیت‌های این سازمان در قبال پیشکسوتان دفاع مقدس پرداخته است.

متن کامل این یادداشت را در ادامه می‌خوانید:

«جهاد سازندگی با 5 قرارگاه پشتیبانی و مهندسی جنگ و 57 گردان مهندسی رزمی و اعزام 540 هزار نفر به جبهه‌های حق علیه باطل نقش مهمی در پشتیبانی و مهندسی جنگ در دوران دفاع مقدس داشته است که در این راستا بیش از 3300 شهید، 23 هزار جانباز و 1200 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

پیشکسوتان جهاد سازندگی دارای تجارب و اندوخته‌های بسیار ارزشمندی هستند که در سال‌های پس از دفاع مقدس در عرصه‌های مختلف به خصوص سازندگی کشور به کار بسته‌اند و در حال حاضر در بزرگترین پروژه‌های ملی در راستای اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی از قبیل «طرح آبیاری و زهکشی 550 هزار هکتار اراضی دشت‌های خوزستان و ایلام»، «مقابله با ریزگردها»، «برق‌دار کردن چاه‌های آب کشاورزی»، «پرورش ماهی در دریا» و ده‌ها پروژه دیگر حضور موثری دارند.

وزارت جهاد کشاورزی نیز تلاش دارد با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و اجرایی شدن مواد مطروحه در قانون طرح جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، برنامه ششم توسعه و سند راهبردی رزمندگان به ایثارگری‌ها و مقام پیشکسوتان دوران دفاع مقدس ارج نهد. ضمن اینکه با استفاده از ظرفیت‌ها و اختیارات درون سازمانی در راستای ارتقای خدمات به پیشکسوتان گام بردارد.

برنامه‌ریزی فرهنگی در راستای فرهنگ‌سازی در فضای سازمانی و سطوح مختلف جامعه به منظور شناخت جایگاه و نقش بی‌بدیل پیشکسوتان در عرصه‌های استقلال و حفظ تمامیت ارضی از قبیل ساماندهی برنامه‌های تکریم و نکوداشت پیشکسوتان عرصه جهاد و ایثار، ایجاد ساز و کار مناسب در اولویت‌بخشی به پیشکسوتان در فعالیت‌های نمادین به طرق مختلف از قبیل افتتاح پروژه‌ها از سوی پیشکسوتان و تقدم فضل در کلیه مراسم‌ها و مناسبت‌ها، استفاده از ظرفیت‌های دانشی و تجربیات دوران دفاع مقدس به منظور تولید متون و منابع علمی در راستای ترویج فرهنگ مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی و تولید متون فرهنگی از جمله تاریخ شفاهی، مصاحبه‌های موضوع محور و استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی در بیان خاطرات قهرمانان دفاع مقدس به منظور ثبت و ضبط خاطرات ایثارگری‌های پیشکسوتان از دیگر مسئولیت‌های وزارت جهاد کشاورزی در قبال پیشسکوتان جهاد و مقاومت است.

این وزارتخانه همچنین به بسترسازی و ایجاد زمینه رشد و شکوفایی استعدادها و توانایی‌های پیشکسوتان و فرزندانشان، توجه به سطح توانبخشی سلامت روانی و جسمی و اجتماعی پیشکسوتان به منظور تامین آرامش و سلامت کامل آنان، نهادینه کردن فرهنگ رسیدگی به خانواده‌های محترم پیشکسوتان، دفاع از حقوق معوقه پیشکسوتان، دستیابی به بالاترین سطح رضایتمندی و آرامش خاطر پیشکسوتان، حفظ و ارتقا کرامت، منزلت، سربلندی و قدرشناسی از پیشکسوتان و رعایت عدالت در خدمت‌رسانی به پیشکسوتان را در دستور کار دارد.

وزارت جهاد کشاورزی همچنین انتظار دارد که تجربیات پیشکسوتان دفاع مقدس و دانش و فرهنگ آن دوران به نسل جوان انتقال یابد تا در انجام ماموریت مورد استفاده قرار گیرد و در صحنه‌های سازندگی مملکت اسلامی در تمامی عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در حد توان جسمانی حضور داشته باشند و در راستای ثبت خاطرات و فعالیت‌های جنگ جهاد و حضور در همایش‌ها و گردهمایی‌های مرتبط همکاری داشته باشند.

در پایان امید است به تعمیق همبستگی پیشکسوتان برای حفظ و دفاع از ارزش‌های دفاع مقدس و نشر آن دست یابیم.»

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار