مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان:

«هنر» مهم‌ترین ابزار معرفی دستاوردهای دفاع مقدس و انقلاب است

«محمد حسن سلامی» گفت: مهم‌ترین ابزار برای معرفی دستاورد‌های دفاع مقدس و انقلاب، «هنر» است و دفاع مقدس باید با زبان هنر به جامعه مخاطب و جوانان ارائه شود.
کد خبر: ۳۰۹۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶ - 15September 2018

مهم ترین ابزار برای معرفی دستاوردهای دفاع مقدس و انقلاب، هنر استبه گزارش دفاع پرس از سمنان، «محمد حسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان، در کارگاه آموزشی نمایش‌نامه‌نویسی و کارگردانی تئاتر که با حضور هنرمندان در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان برگزار شد، اظهار داشت: دوران هشت سال دفاع مقدس اوج عزت، اقتدار و افتخار ملت ایران بود و امنیت امروز ایران اسلامی مرهون زحمات و ایثارگری‌های رزمندگان این دوران است و باید رشادت‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان و ایثارگران را برای نسل جوان بازگو کنیم.

وی گفت: هشت سال دفاع مقدس یک حادثه بزرگ تاریخی، هم برای کشور ما و هم برای تاریخ جهان است و همه ما وظیفه داریم تا یاد و خاطره حماسه‌آفرینان دوران دفاع مقدس را زنده نگه داریم.

سلامی ادامه داد: مهم‌ترین ابزار برای معرفی حماسه دوران دفاع مقدس و انقلاب، هنر است و باید با زبان هنر نقش‌آفرینی حماسه‌سازان به جوانان ارائه شود.

وی گفت: دستاورد‌های دوران دفاع مقدس همچون گنج و میراثی گران‌بها برای نسل‌های بعد از انقلاب است که باید حفظ شود و صفحه صفحه تاریخ دفاع مقدس می‌تواند یک موضوع از جنس ایثار، فداکاری، جهاد و شهادت برای کار هنرمندان در عرصه فیلمنامه‌نویسی و تئاتر باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان این‌که مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز فرهنگی شرق کشور، پایگاهی فرهنگی برای حضور هنرمندان است، افزود: می‌توان از امکانات مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان برای خدمت به فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس و انتقال دستاورد‌های دفاع مقدس به نسل‌های آینده جامعه استفاده کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها