امیر حاتمی:

اقتدار و امنیت امروز مرهون خون شهدای سرباز در دوران دفاع مقدس است

جانشین وزیر دفاع با بیان اینکه بیش از ۲٫۵ میلیون نفر در کسوت سربازی در دفاع مقدس شرکت کردند، گفت: اقتدار و امنیت امروز ایران اسلامی را مرهون خون شهدای سرباز نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس هستیم.
کد خبر: ۳۰۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴ - 12October 2014

اقتدار و امنیت امروز مرهون خون شهدای سرباز در دوران دفاع مقدس است

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» با حضور در پادگان شهدای جوادنیای وزارت دفاع، در صبحگاه عمومی این مرکز آموزشی حضور یافت و طی سخنانی با تبریک دهه ولایت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی بهویژه شهدای سرباز نیروهای مسلح افزود: عید ولایت، عیدالله اکبر است و بزرگترین و ارزشمندترین عید اسلامی است چراکه پیامبر اکرم (ص) در روز عید غدیر بحث حکومت، امامت و جانشینی امت اسلامی را برای مسلمانان تبیین فرمودند و موضوع امامت را بر اساس آیات شریفه قرآن کریم ابلاغ و راهنمای آینده امت اسلامی را تعیین کردند.

جانشین وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نیروهای وظیفه نقش بسیار بزرگ و برجستهای در دوران دفاع مقدس و پسازآن در حفظ و حراست از حدودوثغور ایران اسلامی و ایجاد نظم و امنیت  ایفا کردند، گفت: بیش از ۲٫۵ میلیون نفر در کسوت سربازی در دفاع مقدس حضور جانانه داشتند و اقتدار و امنیت امروز ایران اسلامی مرهون خون پاک و مطهر شهدای سرباز نیروهای مسلح و فرماندهان شهیدی است که با لبیک به ندای امام و مقتدایشان چون کوهی استوار در برابر تجاوز رژیم بعثی عراق و همپیمانانش ایستادند تا برای همیشه تاریخ سربلند و سرافراز بمانند.

امیر سرتیپ حاتمی به جایگاه و مسئولیت خطیر سربازی در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: همانگونه که فرمانده معظم کل قوا امام خامنهای فرمودند «خدمت وظیفه عمومی خدمت واقعاً مقدسی است که در جنگ و صلح در صف اول نیازهای ملت و کشور قرار دارد. همه خانوادهها و همه آحاد جوانان باید اهمیت آن را درک کنند و با شوق و علاقه به آن بشتابند.»  بنابراین سخن حکیمانه، دوران خدمت مقدس سربازی با توجه به موقعیت حساس و استراتژیک کشورمان در سطح منطقه و جهان و با توجه به دشمنی ریشهدار استکبار جهانی با آرمانهای والای انقلاب اسلامی، از اهمیت و ارزش خاصی برخوردار است که بارها مورد تاکید و سفارش ولی امر مسلمین قرارگرفته است.
 
وی با اشاره به دوران  خدمت سربازی و نیز خصوصیات این دوران اظهار داشت:  این دوره، زمان بسیار مناسبی برای خودسازی و به ظهور رساندن تواناییها و قابلیتهای دوران جوانی است که سربازان باید با رعایت قوانین و مقررات اجتماعی، الگویی برای سایر آحاد جامعه باشند.
 
جانشین وزیر دفاع با اشاره به اینکه انسان طی چند مرحله از زندگی اجتماعی خود دوستیهای ماندگار و خاطرات شیرینی را کسب  میکند، خاطرنشان کرد: در دوران دبستان، دبیرستان، دانشگاه جوان دوستان خوب و دوستیهای ماندگاری پیدا میکند،  اما خاطرات دوران پرفراز و نشیب سربازی بیشتر از این دورهها بهیادماندنی و دوستیهای این دوران ماندگارتر است؛ چراکه در دو سال خدمت سربازی، جوانان دوره جدیدی از زندگی پرمسئولیت و سرنوشتساز سربازی را با پوشیدن لباس جهاد در دفاع از عزت و شرف کشورش تجربه میکنند.
 
جانشین وزیر دفاع در پایان سخنان خود به سربازان توصیه کرد خدمت مقدس سربازی را به دوران خودسازی و تزکیه نفس و دوره تلاش برای خودباوری و خوداتکایی تبدیل کرده و از فرصت به دست آمده برای ارتقای بصیرت، دانش علمی، دینی و مذهبی خود بهره ببرند.

پس از پایان صبحگاه، جانشین وزیر دفاع با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از فرماندهان نمونه و سربازان منتخب مرکز آموزش شهدای جوادنیا تجلیل کرد و سپس از چند جلد کتب آموزشی سربازی رونمایی شد.
 
جانشین وزیر دفاع در ادامه از بخشهای مختلف مرکز آموزش شهدای جوادنیا ازجمله میدان تیر، آسایشگاه، نمازخانه و... بازدید و طی گفتوگویی صمیمانه با سربازان وظیفه  حاضر در مرکز، در جریان نحوه و چگونگی آموزش و زندگی آنان قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار