نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

شهدا هنوز زنده‌اند و به ما درس و پیام مقاومت می‌دهند

آیت‌الله «مصطفی علما» به در پیش بودن هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ۳۰ سال از جنگ می‌گذرد، اما شهدا هنوز زنده‌اند و به ما درس و پیام مقاومت می‌دهند.
کد خبر: ۳۰۹۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱ - 16September 2018

«شهدا» هنوز زنده‌اند و به ما درس و پیام مقاومت می‌دهندبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، آیت‌الله «مصطفی علما» نماینده‌ ولی فقیه در استان کرمانشاه، در یادواره شهدا و گردهمایی معاونین و مدیران فرهنگی سما کشور، به در پیش بودن هفته دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: ۳۰ سال از جنگ می‌گذرد، اما شهدا هنوز زنده‌اند و به ما درس و پیام مقاومت می‌دهند.

وی ایستادگی رزمندگان دفاع مقدس در برابر دشمن را عامل اقتدار امروز ایران خواند و گفت: این‌که آمریکایی‌ها با ما دشمنی کرده و تحریم‌های سخت را برقرار می‌کنند، ناشی از قدرت ایران است.

نماینده‌ ولی فقیه در استان کرمانشاه به تاثیرگذاری ایران در منطقه و جایگاه آن به‌عنوان یک ابرقدرت اشاره کرد و افزود: دشمنان تلاش می‌کنند تا با تحریم، دروغ و جنگ روانی برای ایران مشکل درست کنند، اما به نتیجه نمی‌رسند.

وی با بیان این‌که مدافعان حرم در خارج از مرز‌های کشور جنگیدند تا به آرامش و آسایش برسیم، عنوان کرد: درس مقاومت در وجود ملت ایران نهادینه شده است، پس دشمنان کاری از پیش نمی‌برند.

آیت‌الله علما تصریح کرد: دشمن نمی‌خواهد ملت ایران به جشن ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی برسد، اما توانی برای جلوگیری از این را ندارد.

وی در ادامه به تعداد کم نیرو‌های امام حسین (ع) در مقابل کفر در کربلا اشاره کرد و گفت: نیرو‌های جبهه حق در کربلا ۷۲ نفر بود که در مقابل ۳۰ هزار نفر و بنا به برخی روایات تا ۹۰ هزار نفر نیروی دشمن ایستادند، در این نبرد امام حسین (ع) به فکر موازنه نیرو‌ها نبودند، بلکه به فکر جلوگیری از تحریف اسلام بودند.

نماینده‌ ولی فقیه در استان کرمانشاه اضافه کرد: در شرایط کنونی نیز استکبار با تمام امکانات و تجهیزات هجمه‌های خود را علیه این نظام انجام می‌دهد، اما ما ایستاده‌ایم.

وی با بیان این‌که اسلام حق و منطق است و نمی‌شود با این ۲ وارد نبرد شد، اظهار کرد: رضاخان در ایران، صدام در عراق و استکبار در یمن با برهم زدن مراسم عزاداری محرم در تلاش بودند تا اسلام را محو کنند؛ لذا از آن‌جایی که اسلام دین حق است، در کارشان موفق نشدند.

آیت‌الله علما اضافه کرد: تاکنون جنگ‌های بسیاری در دنیا رخ داده است و جمعیت‌های میلیونی در این جنگ‌ها کشته و فراموش شدند و تفکرات آن‌ها نیز محو شده است، اما ۳۰ سال از جنگ تحمیلی می‌گذرد و تفکر شهدای ما آن‌ها زنده است؛ چراکه یک دفاع مقدس با محتوا داشتیم.

وی رمز ماندگاری قیام امام حسین (ِع) را محتوای این قیام عنوان کرد و افزود: باید سعی کنیم تا محتوای اسلام زنده، با قوت و قدرت باقی بماند.

نماینده‌ ولی فقیه در استان کرمانشاه یادآور شد: اگر اسلام و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران محتوا نداشت، دنیا ما را بلعیده بود. در این راستا اگر نقطه ضعفی در کشور داریم، ناشی از عدم مدیریت‌ها است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها