نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی:

ابتکار عمل در عملیات‌ها ۹۰ ماه در اختیار فرماندهان ایرانی بود

«سیدقاسم جاسمی» با بیان این‌که از مجموع ۹۵ ماه جنگ، ۹۰ ماه ابتکار عملیات‌ها در اختیار فرماندهان ایرانی بود، گفت: دشمنان ایران با تجهیزاتی که در اختیار صدام قرار داده بودند، می‌خواستند ۲ روزه به تهران برسند، اما این ۲ روز به ۲۸۸۹ روز معادل ۹۵ ماه یا هشت سال تبدیل شد.
کد خبر: ۳۰۹۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳ - 16September 2018

شهدا، جانبازان و ملت ایران فرهنگ عاشورایی را سرلوحه کار خود قرار دادندبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، «سید قاسم جاسمی» نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، در یادواره شهدا و گردهمایی معاونین و مدیران فرهنگی «سما» کشور، با بیان این‌که در جنگ تحمیلی شهدا، جانبازان و ملت ایران فرهنگ عاشورایی و آزادگی در مقابل زیاده‌خواهی را سرلوحه کار خود قرار دادند، اظهار داشت: دشمنان ایران با تجهیزاتی که در اختیار صدام قرار داده بودند، می‌خواستند ۲ روزه به تهران برسند، اما این ۲ روز به ۲۸۸۹ روز معادل ۹۵ ماه یا هشت سال تبدیل شد.

وی ادامه داد: از مجموع ۹۵ ماه جنگ، ۹۰ ماه ابتکار عملیات‌ها در اختیار فرماندهان ایرانی بود.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه تصریح کرد: در طول تاریخ هر زمان که دشمنان به ایران حمله کرده‌اند، بخشی از سرزمین ایران را به تصرف خود درآورده‌اند، اما در جنگ تحمیلی توانستیم به عمق خاک عراق وارد شویم و این افتخاری بود که جوانان غیور ایرانی با دست خالی به‌دست آوردند.

وی با بیان این‌که اولین تیر جنگ به سمت استان کرمانشاه شلیک شد، افزود: ۲ سال پیش از آن نیز مردم کرمانشاه شروع جنگ را با تحرکات دشمن و مناقشات داخلی که در منطقه کردستان ایجاد شده بود، لمس کردند.

جاسمی یادآور شد: در ۳۱ شهریورماه سال ۵۹، حدود ۱۴۰ فروند از هواپیما‌های دشمن نقاط مختلف کرمانشاه را بمباران کردند و در طول هشت سال جنگ نیز ۱۶ تا ۱۷ هزار بار آژیر قرمز در این شهر به صدا درآمد.

وی با اشاره به شرایط سخت مردم کرمانشاه در دوران هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: ۱۵ تا ۱۶ یگان رزم و پشتیبانی این استان در جنگ حضور داشتند و بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ شهید تقدیم و بیشترین نقش را در جنگ ایفا کردیم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هر چند در طول ۴۰ سال گذشته، مسئولین به وظایف خود برای مردم کرمانشاه به درستی عمل نکرده‌اند، اما کرمانشاهیان همیشه سرافراز بوده و در تمام عرصه‌های دفاع از نظام و انقلاب حضوری همه‌جانبه داشته‌اند.

وی در پایان یادآور شد: در بحث نگاه به آینده نیز باید تلاش کنیم تا صلابت، شایستگی و اقتدار فرهنگ جبهه و جنگ را در بخش دانشگاهی کشور و استان بسط و گسترش دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها