مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان اصفهان خبر داد؛

اجرای ۱۰۰ برنامه به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در اصفهان

سردار «مجتبی شیروانیان» با بیان این‌که بیش از ۱۰۰ برنامه به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در استان اصفهان برگزار می‌شود، اجرای تئاتر صحنه‌ای و خیابانی، پخش برنامه زنده تلویزیونی و رادیویی و شبیه‌سازی منطقه عملیاتی در «فلاورجان» را بخشی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس در این استان دانست.
کد خبر: ۳۰۹۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳ - 16September 2018

اجرای ۱۰۰ برنامه به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در اصفهانبه گزارش دفاع پرس از اصفهان، سردار «مجتبی شیروانیان» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان، در نشست خبری که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: امسال ماه محرم و ایام سوگواری حضرت سیدالشهداء (ع) با هفته دفاع مقدس همزمان شده و با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی تقارن پیدا کرده است.

وی بیان کرد: پیام‌های این تقارن ایام باید عمیق‌تر از ظواهر تبیین شود؛ چراکه انقلاب اسلامی ما با همان اهداف قیام امام حسین (ع) شکل گرفت و به همین دلیل ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به هر شکل و قالبی در رأس برنامه‌های این هفته قرار دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان عنوان کرد: باید از الگویی که در هشت سال دفاع مقدس داشتیم استفاده کنیم و از استقامت و صبر و بردباری شهدا و خانواده‌های آنان الگو بگیریم، در زمان جنگ ما تنها با صدام نجنگیدیم و برابر همه دنیا دفاع کردیم، امروز نیز باید از همان تجربه استفاده کنیم و پرچم این انقلاب را به دست حضرت مهدی (عج) بدهیم.

سردار شیروانیان خاطرنشان کرد: بخشی از برنامه‌های این هفته به‌صورت جاری و روتین برگزار می‌شود که شروع برنامه‌های این هفته با رژه نیرو‌های مسلح ارتش از مقابل گلستان شهدا است و سپس افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس در باغ موزه باغ غدیر و مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

وی افزود: اجرای برنامه زنده تلویزیونی با حضور فرماندهان دفاع مقدس و رزمنده‌های این دوران، سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه در سطح استان و اعزام بیش از ۱۰۰ نفر از اساتید درس دفاع مقدس به دانشگاه و مدارس به‌عنوان راویان دفاع مقدس از جمله برنامه‌ها است.

وی با بیان این‌که بیش از ۱۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در استان اصفهان برگزار می‌شود، ادامه داد: بزرگداشت فرماندهان عملیات «ثامن‌الائمه» (شکست حصر آبادان) در ۷ مهرماه در گلستان شهدا، نواخته شدن زنگ مقاومت در مدارس آموزش و پرورش، پخش زنده تلویزیونی از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان و شبیه‌سازی منطقه عملیاتی در «فلاورجان» از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس استان اصفهان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان بیان کرد: اجرای نمایش صحنه‌ای «انت‌های خاموش» از ۱ تا ۱۵ مهرماه در سالن سوره حوزه هنری، اجرای نمایش خیابانی «ماموریت ویژه» در سطح شهر، برگزاری کارگاه داستان‌نویسی دفاع مقدس و نقد فیلم از برنامه‌های ادبی و هنری هفته دفاع مقدس در استان است.

وی بیان کرد: دشمن در تلاش است تا امروزه وحدت و انسجامی که در دوران دفاع مقدس داشتیم را کمرنگ کند و دستاورد‌های انقلاب اسلامی را از بین ببرد؛ لذا رسالت امروز ما این است که تحت هیچ شرایطی نگذاریم تا خون شهدا پایمال و ارزش‌های اسلام و انقلاب کمرنگ شود.

سردار شیروانیان افزود: راه شهدای انقلاب اسلامی را شهدای دفاع مقدس پیمودند و راه شهدای دفاع مقدس را شهدای مدافع حرم دنبال کرده‌اند، اقتدار و عزت نظام حاصل خون شهداست که نباید اجازه خدشه به آن را داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار