امیر رستگاری به دفاع پرس خبر داد؛

ساخت شناورهای آتشخوار توسط سازمان صنایع دریایی

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع از ساخت شناورهای آلومینیومی (آتشخوار) به منظور مقابله با حریق خبر داد.
کد خبر: ۳۰۹۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸ - 16September 2018

ساخت شناورهای آتشخوار در دستور کار سازمان صنایع دریایی/ از طراحی و تولید بدنه انواع شناورها تا ساخت سامانه‌های ناوبری، ارتباطی، راداری و مخابراتیامیر دریادار «امیر رستگاری» رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، با اشاره به اهمیت طراحی و ساخت شناورهای ایمن در برابر حوادث ناگواری همچون آتش‌سوزی اظهار داشت: سالیانه چندین فروند شناور را به دلیل حریق (آتش‌سوزی) از دست می‌دهیم و در همین چند ماه گذشته در جزیره کیش و بندر دیر چند شناور دچار آتش‌سوزی شدند؛ از این‌ رو سازمان بنادر نیاز به شناورهای آتشخوار دارد تا بتواند به سرعت وارد صحنه شده و به عملیات اطفای حریق بپردازد.

وی افزود: به همین منظور ساخت چندین شناور آلومینیومی را برای سازمان بنادر و دریانوردی در دست کار قرار داده‌ایم. همچنین ساخت شناور پشتیبانی و خدماتی فراساحلی که مورد نیاز شرکت ملی نفتکش است و ماموریت ارائه خدمات پشتیبانی به سکوهای فراساحلی را بر عهده دارد نیز در دستور کار است.

امیر رستگاری با بیان اینکه ما نفت را از مناطق عمیق و نیمه عمیق استحصال می‌کنیم و این کار نیاز به تجهیزات دارد، افزود: این جابه‌جایی و حمل و نقل توسط شناورهای خدماتی انجام می‌شود و بخشی از آن توسط تجهیزات شناوری سازمان صنایع دریایی انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: در بندرانزلی برای پهلوگیری شناورهای بزرگ در اسکله‌ها نیاز به یدک‌کش داریم و سازمان صنایع دریایی ساخت تعدادی یدک‌کش با قدرت 1600 اسب بخار مورد نیاز را در دستور کار قرار داده است.

رئیس سازمان صنایع دریایی با بیان اینکه در حوزه ساخت بدنه و سخت‌افزار تمامی کارهای مربوطه را در داخل و توسط متخصصان خودمان انجام می‌دهیم، افزود: بیش از 80 درصد تجهیزات شناوری اعم از سامانه‌های راداری، سونار، سیستم بادسنج، سیستم‌های نشان دهنده ناوبری و کمک ناوبری، سیستم‌های اپتیک، دوربین و سیستم‌های ارتباطی و مخابراتی و... را در داخل کشور طراحی می‌کنیم و می‌سازیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار