مدیر‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

پیروزی رزمندگان در دفاع مقدس مرهون ایثار زنان ایران اسلامی بود

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: زنان با از خودگذشتگی و ایثاری که در سال­‌های دفاع مقدس از خود نشان دادند، زمینه حضور مردان در جبهه­‌های حق علیه باطل را فراهم کردند که در سایه این فداکاری بود که پیروزی رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی رقم خورد.
کد خبر: ۳۰۹۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶ - 16September 2018

پیروزی رزمندگان در دفاع مقدس مرهون ایثار زنان ایران اسلامی بودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، در آستانه هفته دفاع مقدس نشست کمیته بانوان شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «اکبر نجاتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان و «فرشته سلجوقی» مدیرکل بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی امروز برگزار شد.

سردار نجاتی در این نشست اظهار داشت: زنان با از خودگذشتگی و ایثاری که در سال­‌های دفاع مقدس از خود نشان دادند، مدیریت خانه و تربیت فرزندان را در نبودِ همسرانشان بر عهده گرفتند و زمینه را برای حضور مردان در جبهه‌­های حق علیه باطل فراهم کردند.

این مسئول تصریح کرد: باید گفت زنان در دفاع مقدس نقش بسیار مؤثری داشتند؛ لذا پیروزی رزمندگان اسلام در طول دوران حماسه، مرهون تلاش زنان این سرزمین است.

وی در ادامه به خاطراتی از همسران شهدای خراسانی در اداره خانه و تربیت فرزندان اشاره کرد و افزود: همسران و مادران شهدا قهرمانان ملی ما هستند و این ضرورت وجود دارد که این اسوه‌­های صبر و استقامت شناسایی شده و به مناسبت­‌های مختلف در رسانه­ معرفی شوند و مورد تقدیر قرار بگیرند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش­های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: نقش زنان در دفاع مقدس نباید مغفول بماند. دانشنامه دفاع مقدس بهترین بستر برای پرداختن به نقش زنان در دفاع مقدس است. این کار علمی، حرکت جامعه زنان در پیش­برد اهداف دفاع مقدس که در ثبیت انقلاب اسلامی نقش تعیین کننده‌­ای داشته است را ثبت می‌کند و در تاریخ انقلاب به یادگار می‌گذارد.

سردار نجاتی گفت: فرهنگ دفاع مقدس و معارف شهدا باید به جامعه امروز ارائه شود تا آیندگان بدانند که ایران اسلامی از چه گنجینه عظیمی برخوردار است و برای رشد و توسعه کشورمان از این گنجینه عظیم استفاده کنند.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی نیز در این جلسه ابراز داشت: دفاع مقدس همچنان در تمام شئونات جامعه ما جاری و ساری است و در هر مقطعی، به فراخور زمان در دفاع مقدس قرار داریم.

وی ادامه داد: برای اینکه این هنجارها را حفظ کنیم باید اقشار مختلف مردم به خصوص زنان که طلیعه‌­دار حماسه دفاع مقدس بودند در صحنه باشند و حافظ میراث گرانبهایی باشند که خون بهای آن، خون هزاران شهید بوده و فرهنگ و معارف دفاع مقدس را به نسل­‌های بعد منتقل کنند.

در پایان این مراسم، نمایندگان دستگاه­‌های اجرایی و نهادهای استان خراسان رضوی گزارشی از برنامه­‌های پیش‌­بینی شده توسط مجموعه‌های خود برای اجرا در هفته دفاع مقدس ارائه دادند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها