مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان شرقی:

دوران دفاع مقدس نباید هرگز فراموش شود

سردار عزت‌الله جعفری گفت: ایام دفاع مقدس نباید هرگز فراموش شود زیرا جنگ تحمیلی مردمی‌ترین جنگ تاریخ بشریت محسوب می‌شود که نقش آحاد ملت به خوبی در تمام ارکان این دفاع نمود دارد.
کد خبر: ۳۰۹۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵ - 16September 2018

به گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، سرتیپ دوم پاسدار «عزت‌الله جعفری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌‌ شرقی و دبیر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص برنامه‌های هفته‌ی دفاع مقدس اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس ما تکرار تاریخ عاشورا بود که رزمندگان ثابت کردند نخواهند گذاشت ولایت و رهبری تنها بماند و با خون خود این نظام را بیمه کردند.

وی ادامه داد: این ایام مقدس نباید هرگز فراموش شود زیرا جنگ تحمیلی مردمی‌ترین جنگ تاریخ بشریت محسوب می‌شود که نقش آحاد ملت به خوبی در تمام ارکان این دفاع نمود دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌‌ شرقی، خاطرنشان ساخت: ایران اسلامی تنها کشوری بود که برای برپایی نظام اسلامی پیشگام شد و بر اساس گفتمان امام حسین (ع) به منصه‌ی ظهور رسید و چون دفاع مردم از این اسلام بوده است، لذا هشت سال جنگ ایران و عراق را با عنوان دفاع مقدس می‌شناسیم.

دبیر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس، تاکید کرد: 31 شهریور مراسمات هفته دفاع مقدس با رژه نیروهای مسلح در تمامی شهرستان‌ها آغاز شده و به ترتیب تا 7 مهر ماه روزهای «علم و فناوری و تجلیل از سربازان نخبه»، «همبستگی و دفاع ملی»، «انقلاب اسلامی مردم سالاری دینی»، «اقتصاد مقاومتی تولید ملی»، «شهیدان ایثارگران و فخرآفرینان»، «ولایتمداری زنان و خانواده» و «فرماندهان و عزت مداران و پیشکسوتان» نامگذاری شده و ویژه برنامه‌های آن اجرا می‌شود.

این مقام مسئول رژه‌ی پرصلابت نیروهای مسلح در روز ۳۱ شهریور، افتتاح نمایشگاه هفته دفاع مقدس، نواختن زنگ مقاومت و ایثار در مدارس شاهد، برگزاری مسابقه خاطره‌نویسی با موضوع دفاع مقدس در کانون‌های پرورشی، برگزاری یادواره‌های شهدا در سطح استان، مراسم غبار روبی مزار شهدای استان، برگزاری همایش فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس در روز سوم مهرماه، دیدرا با خانواده معظم شهدا در طول هفته دفاع مقدس، برگزاری دومین یادواره ۲۶۹ زن شهید، برگزاری مسابقات متنوع ورزشی و برپایی نمایشگاه‌های دفاع مقدس در سطح مدارس و دانشگاه‌ها را از جمله برنامه‌های این ایام برشمرد..

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: محل برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس در مجموعه پارک شمیم پایداری و توسط سپاه عاشورا برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان با اشاره به‌ضرورت ارزیابی کمیته‌های برگزاری، یادآور شد: مصوبات هفته دفاع مقدس در ۱۶ کمیته اتخاد شده است اما در روند برگزاری هفته دفاع مقدس عملکرد کمیته‌ها را ارزیابی خواهیم کرد و در پایان کمیته منتخب تجلیل خواهد شد.

این مقام مسئول یادآور شد: دانش‌نامه‌ی دفاع مقدس نیز در استان ما با شناسایی ۸۰۰ مدخل و به صورت آکادمیک در حال پیگیری است و در طول سال نیز طبق برنامه‌های از پیش تعیین شده آثار حوزه ادبیات پایداری منتشر می‌گردد.

وی در خصوص برنامه پیکر ۹ شهید گمنام در تبریز اطهار داشت: برنامه شبی با شهدا امشب در مصلی اعظم امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد و سپس فردا پس از تشیع شهدا از جلوی مصلی، شهدا را به تهران بدرقه خواهیم کرد و در استان تدفین نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار