فرمانده انتظامی استان همدان:

انتساب به ولایت مسئولیت نیروهای مسلح را سنگین‌تر می‌کند

سردار «بخشعلی کامرانی‌صالح» با اشاره به اینکه مردم نسبت به نیرو‌های مسلح دیدگاه خاصی دارند که اگر به این جنبه آسیب وارد شود، به اعتماد مردم آسیب وارد می‌شود، گفت: نیرو‌های مسلح منتسب به ولایت هستند و این مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.
کد خبر: ۳۰۹۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶ - 17September 2018

امر به معروف باورهای دینی را تقویت می‌کندبه گزارش دفاع پرس از همدان، سردار «بخشعلی کامرانی‌صالح» فرمانده انتظامی استان همدان در همایش امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر، با بیان این‌که جایگاه امر‌به‌معروف بر کسی پوشیده نیست، اظهار داشت: نخستین امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر را خداوند با فرستادن پیامبران برای هدایت بشر انجام داد.

وی با بیان این‌که جامعه‌ای که مردم آن امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر نمی‌کنند مردگان زنده‌نما هستند، افزود: آثار امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر را می‌‎توان در ۲ حوزه فردی و اجتماعی بررسی کرد.

فرمانده انتظامی استان همدان امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر در حوزه اجتماعی را ضامن اجرای احکام الهی برشمرد و گسترش عدالت و امنیت در نظام و تضعیف جبهه نفاق را از دیگر مصادیق این واجب الهی عنوان کرد.

وی با اشاره به این‌که امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر در جامعه باعث عزتمندی فرد می‌شود، افزود: در مجموع امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر در جامعه باعث تقویت اسلام می‌شود.

کامرانی‌صالح با بیان این‌که امروز آثار تخریب امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر را در میان آحاد جامعه مشاهده می‌کنیم، گفت: نیرو‌های مسلح بخشی از این آحاد است و اهمیت آثار امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر نیز در نیرو‌های مسلح از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه اگر این فریضه واجب در جامعه تضعیف شود آثار زیان‌باری خواهد داشت، بیان کرد: مردم نسبت به نیرو‌های مسلح دیدگاه خاصی دارند که اگر به این جنبه آسیب وارد شود، به اعتماد مردم آسیب وارد می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان با بیان این‌که اگر به اعتماد خدشه وارد شود این سرمایه عظیم دچار تزلزل می‌شود، خاطرنشان کرد: نیرو‌های مسلح منتسب به ولایت هستند و این مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.

وی با اشاره به این‌که تقویت امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر باعث اصلاح امور و ارتقای باور‌های دینی می‌شود، افزود: نیرو‌های مسلح به عنوان یک نماد در نظام می‌تواند تأثیر به‌سزایی در این مهم داشته باشد.

کامرانی‌صالح با تأکید بر این‌که تمام مأموریت‌‎های نیرو‌های نیروی انتظامی امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر است، تصریح کرد: باید امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر ابتدا از خود فرد آغاز شود تا بتواند پلشتی را در سطح جامعه پاک کند.

وی با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری در این راستا تذکراتی را به مسئولان ایراد فرمودند، ادامه داد: این واجب فراموش شده باید در جامعه احیا شود.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به این‌که باید کاری کنیم تا افرادی که در این زمینه فعال هستند با مانعی برخورد نکنند، افزود: در حوزه عفاف و حجاب ۲۵ دستگاه مسئول هستند، ولی چند دستگاه در میدان است؟

وی با اشاره به این‌که در کشور امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر مظلوم واقع شده است، گفت: نباید اجازه دهیم در نیرو‌های مسلح این مهم فراموش شود؛ همان‌گونه که در سطح جامعه در برخی مواقع مواجه شدیم.

کامرانی‌صالح با بیان این‌که تک‌تک پرسنل باید به گونه‌ای عمل کنند که اگر در بخش‌های مختلف ایرادی را دیدند به بهترین شکل تذکر دهند، ادامه داد: باید برای عملی شدن این کار دنبال شیوه و نگرش جدید باشیم.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به این‌که همه موظف به امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر هستیم و پرسنل نیرو‌های مسلح باید در این زمینه احساس مسئولیت داشته باشند، تصریح کرد: در نهایت خروجی آن باید دین‌باوری باشد.

کامرانی‌صالح با بیان این‌که اگر عامل به عمل باشیم دیگر آسیب نمی‌بینیم، افزود: باید اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار داشته باشیم تا بتوانیم اثرات تخریبی را خنثی کنیم.

وی با اشاره به این‌که یکی از تهدیدات در حوزه فضای مجازی است، خاطرنشان کرد: نیاز داریم که سواد رسانه‌ای را افزایش دهیم تا بتوانیم تهدیدات را شناسایی و راهکار مقابله با آن را ارائه دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار