کارشناس مسائل سیاسی:

تکفیری‌ها زنان سوری را با ۴۰ دلار خرید و فروش می‌کردند

«حسین خسروی» با اشاره به این‌که نماینده سوریه در سازمان ملل می‌گوید ناموس ما را با ۴۰ دلار خرید و فروش می‌کردند، گفت: داعشی که ابتدا آمدند می‌خواستند با دلار اطراف «زینبیه» را بخرند و از مردم خواستند که آن منطقه را تخلیه کنند تا آنجا را بزنند، اما مؤمنان اهل سنت گفته بودند ما از بانو زینب برکات زیاد دیده‌ایم، به استقبال شهادت می‌رویم، اما این‌جا را تخلیه نمی‌کنیم.
کد خبر: ۳۰۹۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶ - 17September 2018

شهدا بهترین افرادی بودند که جانشان را تقدیم کردند/همه اقشار جامعه مدیون شهدا هستیمبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، یاد و خاطره شهید «احمدعلی لکزایی» صبح امروز (دوشنبه) با حضور پیکر مطهرش در مکان‌های مختلفی همچون «پادگان ۰۴ امام رضا (ع) ارتش»، «استانداری خراسان جنوبی» و «تیپ پیاده انصارالرضا (ع) سپاه» گرامی داشته شد.

«حسین خسروی» کارشناس مسائل سیاسی در پادگان ۰۴ ارتش اظهار داشت: شهید زنده است و میان او و خدا رمز‌هایی است.

وی بیان داشت: برای سرکشی رهبری از خانواده‌های شهدا، هیچ اطلاع‌رسانی نمی‌شود و حداقل اطلاع رسانی این است که می‌گویند رئیس بنیاد شهید به خدمت پدر و مادر شهید می‌رسند.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: در مواردی پیش می‌آید که خانواده شهید خیلی آماده هستند و وقتی رهبری انتقاد کردند که چرا به این خانواده بابت حضور اطلاع‌رسانی شده است، خانواده شهید اعلام می‌کردند که پسر شهیدشان به‌ آن‌ها گفته است.

خسروی با اشاره به این‌که شهید «لکزایی» بعد از ۳۳ سال که از شهادتش می‌گذرد همچنان زنده است، گفت: امام به فرزندشان «حاج احمد آقا» گفتند که بعضی از مسائل را شما ممکن است درک نکنید؛ چراکه بالاتر از درک عادی انسان است.

وی عنوان کرد: شهیدان ما امثال «لکزایی» بهترین کسانی هستند که جان را به خدا عرضه داشتند و خدا در سوره توبه می‌گوید «کسانی که با من معامله کردند، بهترین معامله را انجام دادند».

کارشناس مسائل سیاسی با بیان این‌که چه کسی می‌تواند شهید را معرفی کند، متذکر شد: همه اقشار جامعه از جهات مختلف مدیون شهدا هستند و دولت، مجلس، کارمند و کاسب ندارد.

خسروی یادآور شد: شهید مطهری جمله‌ای دارد با این مضمون که «در مکتب ما مسلمانان، افراد حقوق متقابلی دارند و شهدا بر گردن همه طبقات حق دارند، اما هیچ کس بر گردن شهدا حقی ندارد».

وی تاکید کرد: این امنیت سیاسی و ناموسی و... امروز را شهدا به ما دادند و باید توجه کنیم که اگر امنیت نباشد، جامعه ناهنجار می‌شود.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به این‌که نماینده سوریه در سازمان ملل می‌گوید ناموس ما را با ۴۰ دلار خرید و فروش می‌کردند، گفت: داعشی که ابتدا آمدند می‌خواستند با دلار اطراف «زینبیه» را بخرند و از مردم خواستند که آن منطقه را تخلیه کنند تا آنجا را بزنند، اما مؤمنان اهل سنت گفته بودند ما از بانو زینب برکات زیاد دیده‌ایم، به استقبال شهادت می‌رویم، اما این‌جا را تخلیه نمی‌کنیم.

خسروی عنوان کرد: شهدای مدافع حرم در مقابل داعش ایستاده‌اند، دشمن کور می‌خواند که تفرقه گروه‌های مدافع را ببیند.

وی بیان داشت: افرادی بودند که حتی از قبر صحابه پیامبر نگذشتند و جنایاتی کردند که حتی «پوتین» رئیس جمهور روسیه را به تعجب واداشته بود.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: از دیدگاه امیرالمؤمنین هیچ نعمتی مثل امنیت گوارا نیست و امروز ارتش مکتبی جمهوری اسلامی، شهدا و ستارگان درخشانی دارد که باعث افتخار آن هستند.

خسروی با بیان این‌که آیت‌الله «بهاءالدینی» در مورد شهید «صیاد شیرازی» تعاریفی دارد و برای سلامتی صیاد شیرازی گوسفند صدقه می‌داد تا زنده بماند، خاطرنشان کرد: ما نمی‌دانیم شهدا چه شخصیت‌هایی هستند و این خود شهدا هستند که باید خودشان را به ما معرفی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار