مسئول ادبیات دفاع مقدس استان بوشهر:

خاطرات هشت ساله جنگ تحمیلی، مهمترین شاخه ادبیات دفاع مقدس است

«زهرا شاعری» با تأکید بر این که ادبیات دفاع مقدس الگوپذیر و الگوساز است، گفت: خاطرات هشت ساله جنگ تحمیلی، به‌عنوان مهم‌ترین شاخه ادبیات دفاع مقدس، در محتوا و معنا قابل اثبات است.
کد خبر: ۳۰۹۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶ - 18September 2018

خاطرات هشت ساله جنگ تحمیلی، مهمترین شاخه ادبیات دفاع مقدس///مصاحبه با مسئول ادبیات«زهرا شاعری» مسئول ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس، اظهار داشت: هنر کاربردی ادبیات دفاع مقدس، استفاده حداکثری از تحقیقات جامع و کامل در این حوزه است.

وی با بیان این‌که ادبیات در تاریخ هر ملتی بیان‌گر حقایق، رخداد‌ها و حماسه‌های انکار‌ناپذیر می‌باشد گفت: ادبیات دفاع مقدس به لحاظ محتوایش یک مقوله ارزشی و اعتقادی به شمار می‌آید.

مسئول ادبیات و انتشارات دفاع مقدس استان بوشهر خاطرنشان کرد: ادبیات حوزه دفاع مقدس می‌تواند سرشار از خلاقیت، نوآوری، بالندگی رویداد‌ها و رخداد‌های تاریخی اسلامی انسانی باشد.

شاعری ضمن اشاره به این‌که برخورداری از تجربه مستقیم جنگ تحمیلی و تنفس با رزمندگان و زیستن در فضای جبهه‌ها از بارزترین ویژگی‌های هنر استفاده از ادبیات دفاع مقدس است، افزود: این خود دلیل بر عدم تحریف و لغزش در این حوزه ادبیات محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر در بیان، قدرت انتقال پیام و به کارگیری کلمات مشکلاتی وجود داشته باشد، اما به جرأت می‌توان گفت که در بیان مفاهیم صداقت، در آن لحاظ شده است.

مسئول ادبیات و انتشارات دفاع مقدس استان بوشهر با تأکید بر این‌که ادبیات دفاع مقدس الگوپذیر و الگو‌ساز است، گفت: خاطرات مهم‌ترین شاخه ادبی دفاع مقدس است که در محتوا و معنا قابل اثبات است.

شاعری واقعیت‌پذیری را از دیگر ویژگی‌های برجسته ادبیات دفاع مقدس عنوان و تصریح کرد: شهدا در قالب اسطوره‌های دفاع مقدس در مقایسه با سایر ملت ها، حقیقی‌تر و قابل مقایسه نیستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار