قاسمی در جمع خبرنگاران عنوان کرد؛

استقبال ایران از تفاهمات بین روسیه و ترکیه درباره ادلب

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: از نشست و تفاهمات بین روسیه و ترکیه درباره ادلب استقبال می‌کنیم.
کد خبر: ۳۰۹۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳ - 18September 2018

استقبال ایران از تفاهامات بین روسیه و ترکیه درباره ادلببه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه در حاشیه مراسم رونمایی از اسناد نقش وزارت امور خارجه در دفاع مقدس اظهار داشت: ما همواره در جریان تحولات سوریه و در مشورت‌های مستمر بین کشورهای روسیه و ترکیه قرار داشته‌ایم و موضوعات بدون اطلاع دیگری انجام نشده است.

قاسمی افزود: امیدواریم این تفاهم و اتفاقات پیش رو که موفقیت دیپلماسی است به نتایج خوبی در ادلب برسد و شاهد سوریه‌ای جدید باشیم.

وی گفت: از نشست و تفاهمات بین روسیه و ترکیه درباره ادلب استقبال می‌کنیم. امیدواریم این تفاهم و اتفاقات پیش رو که موفقیت دیپلماسی است به نتایج خوبی در ادلب برسد و شاهد سوریه جدیدی باشیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه با استقبال از توافق بدست آمده میان دو کشور ترکیه و روسیه در نشست سوچی در خصوص وضعیت خاص ادلب که در پی اجلاس سه جانبه سران سه کشور ایران، ترکیه و روسیه در تهران صورت گرفت، اظهار داشت: نشست سران دو کشور روسیه و ترکیه و اعلام توافق حاصل شده پیرامون چگونگی حل و فصل مسأله ادلب در سوریه گامی مهم و اساسی در زدودن بقایای تروریست‌ها در سوریه است که می‌تواند از طریق مساعدت های مورد نیاز برای حل و فصل سیاسی مسائل سوریه و در نظر گرفتن تمام جوانب انسان دوستانه، به روند استقرار صلح در سوریه و پایان بخشیدن به حیات گروه های تروریستی در این کشور کمک کند.

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: توقف هرگونه خشونت و خونریزی در عین پاکسازی منطقه از تروریسم مستقر در این نقطه از اساسی ترین و اصولی ترین ارکان سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

قاسمی در پایان اظهار داشت: امیدواریم نتایج اجلاس سوچی بتواند در چارچوب روند مثبت و موفق آستانه و در ادامه مسیر اجلاس اخیر تهران و تلاش های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران، هر چه سریعتر به حل و فصل مصایب مردم سوریه و تسریع در پاکسازی این کشور از حضور نیروهای خشونت گرا با رعایت جنبه های انسانی، نقش موثری داشته باشد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار