جعفری در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

پیش‌بینی ۱۵۰ برنامه جهت بزرگداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ستاد بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل و حدود ۱۵۰ برنامه در این ستاد پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۳۰۹۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲ - 18September 2018

پیش بینی ۱۵۰ برنامه جهت بزرگداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامیعلی اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس از برپایی یک غرفه در مسیر زائران اربعین حسینی اظهار داشت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یک نمایشگاه را در مسیر زائران حسینی در سال جاری با هدف معرفی ارزش‌های دفاع مقدس و سبک زندگی شهدا برپا خواهد کرد که غرفه‌ای در این نمایشگاه به معرفی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس می‌پردازد.

وی در تشریح برنامه‌های این سازمان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ستاد بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل داده است. سردار عامری رئیس ستاد شده و بنده نیز جاشین و دبیر این ستاد هستیم. حدود ۱۵۰ برنامه در این ستاد پیش بینی شده است.

جعفری افزود: برنامه‌های بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در 2 گروه الف. و ب. اجرا می‌شوند. برنامه «الف» با نگاه بین‌المللی و رویکرد ملی است و برنامه «ب» با نگاه ملی و رویکرد منطقه‌ای و استانی است.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در خصوص انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با موزه‌های مرتبط با حوزه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت تصریح کرد: ۱۸ باغ موزه و خانه موزه در تهران وابسته به دستگاه‌های مختلف وجود دارند که عملا ارتباط سازمانی با هم ندارند. جهت تبادل تجارب و استفاده از ظرفیت‌ها، تفاهم نامه همکاری نوشته شد. در این راستا یک سامانه مشترک در حال طراحی است و همچنین بلیط‌های مشترک بین موزه‌ها تهیه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور همکاری‌های مشترک موزه‌ها، یک برنامه مشترک با موزه صلح است که در روز جهانی صلح برگزار خواهیم کرد.

جعفری با بیان این که ما باید برای اوقات فراغت علاقمندان برنامه‌ریزی کنیم، عنوان کرد: در سال جاری پنج هزار دانش آموز از تالار‌های موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید کردند که نسبت به سال گذشته ۸۵ درصد افزایش در بازدیدکنندگان خارجی موزه داشتیم.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس درباره تغییر و تحولات در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: بیش از ۵۳ اصلاح داخلی در موزه جهت نزدیک شدن به استانداردها انجام می‌شود.

وی در خصوص بخش مقاومت موزه، اظهار کرد: طی هفته‌های گذشته سفری به لبنان و سوریه داشتیم تا مقدمات انتقال برخی از اشیای موزه را فراهم کنیم. علاقمند بودیم که بخشی از این اشیا را در هفته دفاع مقدس در معرض عموم قرار دهیم، اما متاسفانه شرایط اجرای این امر فراهم نشد.  

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار