معرفی کتاب؛

«تشنه»

کد خبر: ۳۰۹۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۹ - 26September 2018

«تشنه»به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «تشنه» هفدهمین جلد از مجموعه نمایشنامه‌های دفاع مقدسی به حساب می آید که توسط انتشارات «هنر دفاع» روانه بازار کتاب شده است.

«ابراهیم رهگذر» در این اثر به وقایع بعد از جنگ تحمیلی و اثرات بر زندگی امروز می‌پردازد. فضای تلخ داستان و پایان تراژیک آن به نوعی هشداری است بر انقطاع کسانی که سال‌های دفاع مقدس را درک کرده‌اند و حالا برخی از آنها چیزی را مطالبه می‌کنند که حق‌شان نیست.

داستان«تشنه» روایتی از یک خانواده از هم گسیخته‌ای است که امیدی به پیوند دوباره اعضای آن نیست. مجید پسر خانواده به شهادت رسیده است، مادر خانواده در بستر مرگ افتاده و مجتبی برادر دوقلوی مجید سعی دارد قبل از مرگ مادر، تمام دارایی به جا مانده را که یک حسینیه وقفی است، تصاحب کند.

قسمتی از متن کتاب:

«مجتبی: ... این کریم داداش شما هر چی واسه مجید خدا بیامرز رفیق بود، واسه من خوب نارفیقی کرد. البته خدا رو هم شکر. چون انگاری این آقا خوب بلده دون بپاشه و هر کسی رو که خواست جلد کنه و همچین که خوب جا گیر و پاگیرشون کرد، بفرستتشون دم تیغ و بعدشم لیوان ریق و بعدشم رخت عزا و ریش کزا  سوز و نوا که خوب جوونی بود. خدا رحمتش کنه.

ای خدا بگم چی کارت کنه مرد که می‌خواستی با دو تا حرف  هم داغمون بزنی هم پالمون کنی. من نشدم ولی مجید ساده شد. همون موقع‌ها تو بزن و بکوب عروسی مجید و شبنم بود که هنوز جناب صدام طناب توپ رو نکشیده بود این کریم داداش ... از اون جایی که جنگ رو کنترات ور داشته بود هولمون داد تا بیفتیم توی جبهه. من بازم چموش بازی درآوردم اما داداشی بدبخت من ...

من از تو فقط یه چند تا سوال دارم ... چه طور شد که شما سه برابر مجید تو جبهه‌ها بودی، شما که چش تو چش صدام زیر رو می‌کشیدی، شما که یک تنه به آقایون بعثی‌ها کیش می‌دادی و ماتشون می‌کردی، آخه چطور یک دونه ترکش محض رضای خدا از صد متری شما رد نشد که ما یک صلوات برای سلامت موندنت بفرستیم و قربونی بکشیم برات؟»

«تشنه» در 46 صفحه به قلم «ابراهیم رهگذر» تالیف و توسط نشر «هنر دفاع» وابسته به «سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس» در 2 هزار نسخه منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار