سردار «کارگر» در جمع خبرنگاران:

نقش مؤثر دستگاه دیپلماسی در تدوین تاریخ دفاع مقدس/ 90 درصد اسناد جنگ غیرطبقه‌بندی اعلام شده است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه تقریبا حدود 90 درصد اسناد جنگ، غیرطبقه‌بندی اعلام شده است، گفت: اگر ما بخواهیم در تدوین تاریخ دفاع مقدس به نقش دستگاه دیپلماسی توجه نداشته باشیم، کار ما ناقص خواهد بود.
کد خبر: ۳۰۹۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴ - 18September 2018

90 درصد اسناد جنگ غیرطبقه‌بندی اعلام شده است/ دستگاه دیپلماسی در تدوین تاریخ دفاع مقدس می‌تواند کمک کندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حاشیه مراسم رونمایی از اسناد نقش وزارت امور خارجه در دفاع مقدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حال تدوین تاریخ دفاع مقدس است؛ لذا یکی از مراکز مهمی که می‌تواند به ما در این مسیر کمک شایانی بکند، دستگاه دیپلماسی کشورمان است. این مرکز به تدریج اسناد و مدارکی را که قبلا محرمانه و غیرقابل انتشار بود، منتشر کرده است؛ چون اگر ما بخواهیم تاریخ دفاع مقدس را تدوین کنیم ولی به نقش دیپلماسی توجه نداشته باشیم، کار ما ناقص خواهد بود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نقش ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه یکی از جنگ‌هایی که ما در دفاع مقدس داشتیم، جنگ دیپلماسی بود، خاطرنشان کرد: دستگاه دیپلماسی کشورمان بحمدالله امروز قسمتی از اسناد و مدارک وزارت امور خارجه را منتشر کرده است که در تدوین تاریخ دفاع مقدس تاثیرگذار است. آقای ظریف فردی است که در دفاع مقدس از ابتدا  تا انتها حضور داشته و امروز هم مسؤولیت دیپلماسی کشور را به عهده دارد؛ لذا امیدواریم این نمایشگاه بابی باشد که ما بتوانیم به تدریج و طی ماه‌ها و سال‌های آینده مدارک و اسناد بیشتری را در اختیار مردم عزیزمان قرار بدهیم.

سردار کارگر گفت: انتشار اسناد طبقه‌شدی فقط در موضوع وزارت امور خارجه صدق نمی‌کند، بلکه ما در مسائل نظامی هم مقدار زیادی از اسناد جنگ را منتشر کردیم. تقریبا هم اکنون حدود 90 درصد اسناد جنگ، غیرطبقه‌بندی اعلام شده که قرار است در اختیار پژوهشگران، نخبگان و دانشجویان قرار بگیرد تا از آن بهره‌برداری کنند.

به گزارش دفاع پرس، نمایشگاه اسناد نقش وزارت امور خارجه در دفاع مقدس امروز با حضور «محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و «بهرام قاسمی» سخنگوی دستگاه دیپلماسی افتتاح شد. در این نمایشگاه 100 سند که بیش از نیمی از آن‌ها برای نخستین بار به نمایش درآمده است، از آرشیو وزارت امور خارجه، سازمان ملل و صلیب سرخ جهانی جمع‌آوری شده است.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار