مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان خبر داد؛

اجرای بیش از 2 هزار برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان سمنان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان از اجرای بیش از 2 هزار برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۰۹۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹ - 19September 2018

اجرای بیش از 2 هزار برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان سمنانبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از سمنان، سرهنگ «محمد حسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سمنان در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت سی و هشتمین سالگرد بزرگداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: اقتدار و سرافرازی ایران اسلامی به برکت انقلاب اسلامی و پایداری در هشت سال  دفاع مقدس به وجود آمد.

وی ادامه داد: ملت ایران با بهره گیری از فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین (ع)، توانست ثبات روزافزون، عزت و اقتدار انقلاب اسلامی  را به وجود آورد.

سلامی با بیان این‌که دفاع مقدس، معجزه انقلاب اسلامی بود و برکات فراوانی را به دنبال داشت، گفت: دفاع مقدس برای ملت ایران گنجینه بزرگ و میراث گران‌بهایی است که باید ارزش‌ها و  دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس را با شیوه های جدید به جوانان انتقال دهیم.

وی با بیان این‌که  دفاع مقدس میل به جهاد در راه خدا، ایستادگی و مقاومت را در کشور تقویت می‌کند، افزود: رزمندگان اسلام با ایمان و اتکا به خدای متعال، معنویت، ایثار و مقاومت، روحیه جهادی و انقلابی توانستند پیروزی‌های بزرگی را به ارمغان آورند.

وی ادامه داد: توکل به خدا و اطاعت از امام (ره) رمز موفقیت رزمندگان اسلام در  دوران دفاع مقدس بود و امروز وحدت و همدلی ملت ایران و پیروی از  ولایت، انقلاب اسلامی را تقویت و مستحکم خواهد کرد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان خاطرنشان کرد: همگی وظیفه داریم که قدردان حماسه‌سازان بزرگ دفاع مقدس و دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی باشیم و در نشر و ترویج ارزش‌هایی که ما را در برابر نظام سلطه و دشمنان پیروز کرد، تلاش کنیم.

سرهنگ سلامی در خصوص نقش استان سمنان در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: رزمندگان استان با حضور در 55 عملیات آفندی و پدافندی افتخارات بزرگی در سطح کشور  رقم زدند و استان سمنان با حضور بیش از 40 هزار رزمنده در جبهه‌های حق علیه باطل، وجود هفت هزار و 750 جانباز و 248  آزاده و تقدیم سه هزار شهید از نظر شاخصه‌های ایثارگری رتبه سوم را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی با تشریح برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور از روز شنبه 31 شهریور با رژه نیروهای مسلح در دو شهرستان سمنان و شاهرود آغاز می‌شود و تا هفتم مهرماه ادامه خواهد داشت.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان افزود: بیش از 2 هزار برنامه در سطح استان توسط کلیه یگان‌های نظامی و انتظامی، دستگاه‌های دولتی، تشکل‌های مردم‌نهاد، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، شهرداری‌ها و نهادهای فرهنگی در سطح استان برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.

وی در خصوص برنامه شاخص دستگاه‌های اجرایی استان گفت: برگزاری دوره بصیرت‌افزایی و دفاع ملی در دانشگاه علوم پزشکی سمنان در سطح استان به مدت سه روز، برگزاری دوره معارف دفاع مقدس در 25 مرکز آموزشی  و  ادارات سطح استان، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها با محوریت دفاع مقدس، حضور راویان در سطح مدارس، مساجد، پایگاه‌ها، دانشگاه‌ها، شب خاطره ویژه کارکنان دانشگاه با حضور رزمندگان و ایثارگان دانشگاه، تجلیل از تشکل‌های مردم‌نهاد فعال دفاع مقدس، افتتاح نمایشگاه عکس شکوه حضور به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برگزاری همایش شیرزنان کویر، برگزاری یادمان حماسه و هنر، افتتاح کانون خادم‌یاران خانواده معظم شهدا، برگزاری مسابقه تیراندازی بانوان، رونمایی از 30 عنوان کتاب دفاع مقدس، همایش سنگرسازان بی‌سنگر جهاد کشاورزی استان، برگزاری جلسات بازخوانی و بازروایی عملیات‌های دفاع مقدس، اعزام نمادین دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی،  اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم، برگزاری اجلاسیه شهدا، افتتاح سه یادمان شهید گمنام، همایش ایثارگان بانک‌های سطح استان، رونمایی از یادمان شهدای ورزشکار، یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز و شهدای مدافع حرم، اعزام کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی و... در سطح استان ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار