مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان:

دفاع مقدس بیانگر الگوی برتر مدیریت انقلابی است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان گفت: الگوی برتر مدیریت انقلابی ما با اطاعت مطلق از ولی‌فقیه حاصل می‌شود و دوران دفاع مقدس بیانگر الگوی برتر مدیریت انقلابی است.
کد خبر: ۳۰۹۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۳ - 19September 2018

دفاع مقدس ما بیانگر الگو برتر مدیریت انقلابی بوده استبه گزارش دفاع پرس از گیلان، عباس بایرامی در آستانه سی و هفتمین سالروز هفته دفاع مقدس در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل حفظ آثار و نشر  ارزش‌های دفاع مقدس رشت برگزار شد، اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یکی از با اهمیت‌ترین ایام قبل از دهه مبارک فجر است که شعار محوری هفته دفاع مقدس امسال شعار «ما توانستیم» خواهد بود.

وی با اشاره به تقارن ماه محرم و گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد هفته دفاع مقدس افزود: هیچ روز و لحظه ای از هشت ساله دفاع مقدس بر ما نگذشت که بدون یاد اباعبدالله الحسین (ع)  و یاران باوفایش باشد و در طول جنگ تحمیلی و پس از آن شور و شعور حسینی در تمام ابعاد نظام ما نمود داشته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در ادامه عنوان کرد:  اولین بار امام خمینی (ره) کلمه «دفاع مقدس» را مطرح کرد و آن هم به این دلیل بود که جنگ بر ملت مظلوم ما تحمیل شده بود.

وی راهبرد جنگ تحمیلی را برای آینده سازی این نظام مهم دانست و افزود: فرهنگ دفاع مقدس خیلی گسترده تر از جغرافیای زمانی و مکانی است و  تمام کشورهای دنیا علی الخصوص کشورهای  اسلامی دیگر را نیز در بر می گیرد.

وی به  انسجام دهی دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: از برجسته ترین مقوله های جنگ تحمیلی وحدت وانسجام بین آحاد ملت ایران بود که در شرایط کنونی به آن انسجام و یکپارچگی نیاز داریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با بیان اینکه بازخوانی عملیات ثامن الائمه را در رزمایش رزمی فرهنگی ستارگان درخشان ۴ انجام می‌شود گفت: یکی از بزرگترین برنامه های هفته دفاع مقدس در سال جاری، واکاوی عملیات ثامن الائمه است که پیام آن عملیات در شرایط کنونی جامعه این است که چگونه می توانیم با بهره گیری از آن حصرهای اقتصادی جامعه را بشکنیم و از تجربیات تاریخی آن ایام بهره مند شویم.

بایرامی با تأکید بر اینکه برجسته کردن موضوعات فرهنگی و پژوهشی در ایام دفاع مقدس برای ما اهمیت دارد بیان کرد: رزمایش رزمی فرهنگی ستارگان درخشان ۴ در هفته دفاع مقدس امسال در دهکده دفاع مقدس در لشگر عملیاتی قدس گیلان برگزار می‌شود.

دبیر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان با اذعان به اینکه 102 دستگاه استان از متولیان برگزاری هفته دفاع مقدس است تصریح کرد: در این هفته نیروهای نظامی و انتظامی ، برنامه های خاص تر و ویژه تری دارند که برگزاری رژه همزمان با سراسر کشور ساعت 8 صبح بامحوریت رژه نیروی دریایی ارتش در گیلان برگزار می شود.

وی در ادامه به حضور بیش از ۷۲ هزار رزمنده غیر سرباز گیلان در دوران دفاع مقدس اشاره داشت و افزود: علاوه بر این تعداد بیش از  ۲۵ هزار سرباز نیز از یگان های مختلف استان به جبهه اعزام شدند که می توان می گفت گیلان صد هزار رزمنده در طول هشت سال دفاع مقدس داشته است.

بایرامی ، با اشاره به اینکه گیلان ۲۴ هزار جانباز، 2هزار و۶۴۰ آزاده ، هشت هزار شهید و ۲۳ شهید مدافع حرم دارد افزود: الگوی برتر مدیریت انقلابی ما  با اطاعت مطلق از ولی‌فقیه حاصل می‌شود و دوران دفاع مقدس بیانگر الگو برتر مدیریت انقلابی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با بیان اینکه دفاع مقدس باورپذیری مردم ما را تقویت کرد گفت: تحکیم وحدت ملی در دوران دفاع مقدس تجلی پیدا کرد و اگر این وحدت‌ها اکنون در حوزه صنایع و صنعتی وجود داشته باشد ما مشکلات کمتری خواهیم داشت.

بایرامی با اشاره به اینکه قدرت امروز کشور نشأت گرفته از اقتدار ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس بود افزود: امروز هیچ اتفاقی در منطقه غرب آسیا و خاورمیانه بدون حضور کشور ما و تصمیمات راهبردی اتفاق نمی‌افتد.

وی با تاکید بر داشته های غنی فرهنگ دفاع مقدس خاطر نشان کرد: موزه دفاع مقدس یکی از مطالبات ملی مردم استان گیلان است که فاز مطالعاتی و تامین زمین آن انجام شده و برای تسریع در کار آن باید همه دست به دست هم دهیم تا این بخش از تاریخ کشور مان در استان گیلان برای نسل حاضر و آیندگان به یادگار بماند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها