توسط مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کرمان تشریح شد؛

برنامه‌های هفته دفاع مقدس در کرمان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته دفاع مقدس در کرمان را تشریح کرد.
کد خبر: ۳۰۹۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹ - 19September 2018

برنامه‌های هفته دفاع مقدس در کرمان تشریح شدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرمان، سرهنگ پاسدار «محمد مهدی ابوالحسنی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هفته دفاع مقدس، تنها هفته شعار و تکریم نیست، بلکه باید از ظرفیت دفاع مقدس برای بهبود عملکردها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در زمان جنگ تحمیلی، شرایط سخت‌تر از اکنون بود و مردم از داشته‌هایشان برای کمک به جبهه دریغ نمی‌کردند و همت بالایی داشتند، افزود: اگر فضای امیدواری، صبر و استقامت دفاع مقدس را به جامعه منتقل می‌کردیم، امروز مردم ما نگرانی کمتری داشتند.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در کرمان عنوان کرد: در حوزه‌های مدیریتی آن زمان با کمترین امکانات، جنگ را مدیریت کردیم و اگر به فرهنگ دفاع مقدس نگاه عملکردی داشته باشیم، می‌توانیم در حوزه‌های مختلف جامعه اعم از اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و... از ظرفیت الگویی مناسبی برخوردار باشیم.

ابوالحسنی در ادامه به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: بیش از 20 یادواره شهید طی هفته دفاع مقدس در استان کرمان برگزار خواهد شد و یادواره‌های شهدا در این هفته به صورت ویژه‌ای برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری رژه نیروهای مسلح در 31 شهریورماه عنوان کرد: رژه امسال با محوریت ارتش جمهوری اسلامی در محل بلوار 22 بهمن کرمان برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: ویژه‌برنامه بازسازی عملیات والفجر 2 توسط سپاه از اول مهرماه به مدت پنج شب در کیلومترِ پنج جاده کوهپایه برگزار می‌شود.

ابوالحسنی افزود: طرح وصیتنامه‌خوانی شهدا در صبحگاه‌های مدارس سراسر استان، نقد کتاب «دختر شینا» ویژه نوجوانان، رونمایی از سه قطعه موسیقی دفاع مقدس، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران از جمله این برنامه‌هاست.

وی با اشاره به رونمایی از آلبوم «عکس‌های آفتابی» و کتاب «تاریخ‌نامه‌ دفاع مقدس استان» گفت: نشست هم‌اندیشی نویسندگان و پژوهشگران دفاع مقدس با حضور «مرتضی سرهنگی» از فعالان حوزه ادبیات دفاع مقدس برگزار می‌شود و در این نشست از سه پژوهشگر شاخص استان در حوزه دفاع مقدس تجلیل خواهد شد.

ابوالحسنی ادامه داد: گلباران قبور مطهر شهدا و رونمایی از مستند «به اتفاق» پیرامون فعالیت‌های «اشرف نمازیان» که به نقش زنان در پشتیبانی جنگ می‌پردازد، از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در کرمان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: بازخوانی عملیات ثامن‌الائمه (ع) ویژه راویان دفاع مقدس نیز ازجمله برنامه‌هایی است که به مناسبت هفته دفاع مقدس در محل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها