معاون سیاسی امنیتی استانداری قم:

فرهنگ ایثار و شهادت متاثر از نهضت عاشوراست

سید محمدرضا هاشمی گفت: فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت برگرفته از نهضت عاشوراست و همه باید در بزرگداشت هفته دفاع مقدس سهیم باشند.
کد خبر: ۳۰۹۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵ - 18September 2018

فرهنگ ایثار و شهادت متاثر از نهضت عاشوراستبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، «سیدمحمد رضا هاشمی» ظهر امروز طی سخنانی در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس با تسلیت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: ایام این هفته برخلاف دیگر هفته‌های مرسوم در نظام اسلامی، متعلق به یک قشر یا گروه خاص نیست بلکه متعلق به آحاد مردم است، زیرا ماهیت دفاع مقدس اینگونه بوده است.

وی با بیان اینکه ضرورت دارد همه اقشار و گروه‌ها در بزرگداشت ایام سی و هشتمین سالگرد حماسه دفاع مقدس مشارکت داشته باشند، افزود: ۳۰ سال از این مقطع تاریخی انقلاب که میهن اسلامی تجربه سنگین و موفق جنگ سخت را تجربه کرد، می‌گذرد و باید هم دسیسه‌های دشمنان و هم فرهنگ متعالی ایثار و شهادت را به نسل جوان معرفی کرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم، نمایشگاه هفته دفاع مقدس را بهترین مکان برای معرفی فرهنگ حماسه و ایثار دانست و افزود: علاوه بر آن، استفاده از ابزار‌ها و امکاناتی همچون سینما و نمایش فیلم می‌تواند راهکار مهمی برای جذب و آشناسازی نسل جوان با مقوله دفاع مقدس و جلوه‌های جنگ سخت و نرم باشد.

وی تصریح کرد: بدلیل همزمانی هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی، فضا‌های آموزشی و علمی مخصوصا آموزش و پرورش می‌توانند با حضور و بازدید خود از نمایشگاه یاد یاران، به فضای نمایشگاه رونق بیشتری ببخشند. 

هاشمی ادامه داد: تمامی دستگاه‌های استان برنامه‌های درون سازمانی و برون سازمانی که برای هفته مزبور در نظر گرفته‌اند، اجرا نموده و علاوه بر صداوسیما، از طریق نشست‌های خبری و فضای مجازی به اطلاع عموم مردم برسانند.

در ابتدای این جلسه که در محل استانداری قم برگزار شد، احمد حسینی دبیر ستاد بزرگداشته هفته دفاع مقدس با ارائه  گزارشی از روند برگزاری جلسات و اقدامات صورت گرفته در کمیته‌های ۶ گانه ستاد، گفت: ۵۰ سرفصل با بیش از ۱۷۰۰ برنامه ویژه گرامیداشت هفته دفاع مقدس برای اجرای از سوی سازمان‌ها و نهاد‌های استان پیش بینی شده که شاخص آن، رژه و برپایی نمایشگاه یاد یاران می‌باشد. 

در این جلسه، نمایندگان شهرداری، اداره کل ارشاد، سپاه، بنیاد شهید و امور ایثارگر تیم صدا و سیما و ... به بیان برنامه‌های کمیته‌های مربوطه در طول هفته دفاع مقدس پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها