دعوت ابومازن برای نشست در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل درباره فلسطین

سفیر فلسطین در سازمان ملل اعلام کرد که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وزاری خارجه کشورهای عضو شورای امنیت را به حضور در نشستی در نیویورک طی هفته آینده درباره موضوع فلسطین دعوت کرده است.
کد خبر: ۳۰۹۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲ - 20September 2018

دعوت ابوزمان برای نشست در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل درباره فلسطینبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از وزرای خارجه و دیپلمات‌های کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل خواسته است هفته آینده در نیویورک نشستی را برای بررسی فرآیند صلح در منطقه برگزار کند. این خبر را سفیر فلسطین در سازمان ملل اعلام کرد.

نشست مذکور قرار است در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شود. این در حالی است که روابط تشکیلات خودگردان فلسطین با دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در پی تصمیم او به معرفی قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و نیز قطع کردن کمک‌های مالی به فلسطینیان به تیرگی گراییده است.

بر این اساس، محمود عباس در 26 سپتامبر ساعاتی قبل از سخنرانی‌اش در مجمع عمومی، با گروهی متشکل از 30 وزیر و دیپلمات از جمله روسای کمیته‌های وابسته به سازمان ملل، که در پرونده فلسطین فعالیت می‌کنند، دیدار خواهد کرد.

«ریاض منصور» سفیر فلسطین جزئیات بیشتری درباره این نشست نداده است ولی او به خبرنگاران اعلام کرد که دولت ترامپ «تحولی ریشه‌ای» در فرآیند صلح اسرائیلی‌ها و فلسطینیان به‌وجود آورده است.

تشکیلات خودگردان فلسطین تماس‌هایش با کاخ سفید را پس از تصمیم یک‌جانبه و خودسرانه ترامپ به انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی، قطع کرد. رهبران فلسطینی تأکید دارند که دولت ترامپ کاملا در جانبداری از منافع اسرائیل گام برمی‌دارد.

در فوریه گذشته، عباس از شورای امنیت خواست کنفرانسی بین‌المللی برای احیای عملیات صلح، با حضور میانجیگرانی جدید به جای آمریکا، برگزار کند.

ترامپ دامادش «جرد کوشنر» و همچنین «جیسون گرینبلات» فرستاده خود به خاورمیانه را به تدوین طرح صلح مکلف کرده است.

تاکنون مشخص نشده است که آیا دیدارهایی میان فلسطینیان و دولت آمریکا در حاشیه نشست‌های یک هفته‌ای مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار خواهد شد یا خیر.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار