برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) در عمان

مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) در عمان برگزار شد.
کد خبر: ۳۰۹۷۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷ - 21September 2018

برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) در عمانبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین(ع) و شام غریبان آن‌حضرت در مساجد، حسینیه ها و هیات های سلطنت عمان با حضور پرشمار عزاداران و ایرانیان مقیم برگزار شد.

حسینیه ها و مساجد مسقط پایتخت عمان و شهرهای مختلف این کشور در شب‌های گذشته، شاهد حضور انبوه دوستداران خاندان عصمت و طهارت(ع) بودند و سخنرانان و روحانیون به تشریح ابعاد قیام نهضت حسینی پرداخته و آموزه های عزاداری را تبیین کردند.

همچنین، مراسم عزاداری و سوگواری سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در شب‌های گذشته با حضور ایرانیان مقیم و جمعی از شیعیان عمانی در سالن سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط برگزار شد.

در این مراسم که سفیر، رایزن فرهنگی و دیگر نهادهای کشورمان حضور داشتند، پس از تلاوت آیاتی از قران کریم و قرائت زیارت عاشورا، حجت الاسلام کعبی سلسله بحث هایی را در مورد سبک زندگی از نگاه امام حسین(ع) ارایه کرد.

وی با بیان اینکه اساس زندگی ابا عبدالله حسین (ع) بر محور خدا باوری و خدا ترسی استوار بود، اظهار داشت: امام حسین (ع) رضای الهی را در شهادت خود و یاران و اسارت حرمش دید و خواست خدا را بر زندگی کوتاه دنیا ترجیح داد و این درس عاشورا است.

حجت الاسلام کعبی افزود: امام حسین(ع) هدف نهضتش را زنده کردن دین و امر به معروف و نهی از منکر معرفی کرد و با تعهد و مسئولیت دینی در راه خداوند به شهادت رسید. وظیفه امام ایستادن جلوی ظلم ظالم بود و این تکلیف را ادا کرد.

در ادامه این مراسم مداحان اهل بیت (ع) به نوحه خوانی و ذکر مصائب امام حسین (ع) و اصحاب با وفای ایشان پرداخته و عزاداران در فضایی آکنده از شور حسینی به سینه زنی پرداخت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها