نگرانی رژیم صهیونیستی از محدود شدن آزادی عملش در سوریه بعد از سقوط جنگنده روسی

رسانه‌های چاپ رژیم صهیونیستی با اشاره به اقدام روسیه به محدود کردن ترددهای هوایی و دریایی در نزدیکی سواحل سوریه، نوشتند که اسرائیل از محدود شدن آزادی عملش در سوریه نگران است.
کد خبر: ۳۰۹۷۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸ - 21September 2018

نگرانی رژیم صهیونیستی از محدود شدن آزادی عملش در سوریه بعد از سقوط جنگنده روسیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحارونوت» نوشت که روسیه در واکنش به ساقط شدن هواپیمای نظامی‌اش در روز دوشنبه بر فراز آسمان سوریه، آزادی تردد هوایی و دریایی در مناطق ویژه‌ای در نزدیکی سواحل سوریه را محدود کرده است.

رسانه‌های چاپ رژیم صهیونیستی، روز گذشته بر این موضوع متمرکز شدند که روسیه در واکنشی خشمگینانه بعد از کشته‌شدن 15 نظامی‌اش، احتمالا گام‌هایی را جهت محدود کردن قدرت اسرائیل برای حمله به اهداف سوری در سوریه برخواهد داشت.

روزنامه یدیعوت آحارونوت افزود، روسیه عملیاتش در شرق دریای مدیترانه را تقویت و روز چهارشنبه اعلام کرد که ترددهای هوایی و دریایی در مناطقی بین قبرس تا سواحل سوریه به دلیل تمرین‌های نظامی محدود می‌شود.

این محدودیت در تردد تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت و بر حرکت هواپیماها در منطقه به‌ویژه از سوریه، لبنان و اراضی اشغالی و بر عکس، تاثیر خواهد گذاشت.

«طال لیف رام» ستون‌نویس روزنامه «معاریو» معتقد است که اسرائیل از شدت حملات خود به سوریه در برهه کنونی می‌کاهد تا مانع از تشدید تنش با روسیه شود.

رام افزود: اظهارات خشمگینانه «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه که گفته است «سوریه حق دارد از خود در مقابل این تجاوز اسرائیل دفاع کند»، پیام شدید اللحنی به اسرائیل به دلیل «عملیات غیرمسئولانه آن» را بازتاب می‌دهد.

رام در ادامه گفت: «به رغم این‌که پوتین اسرائیل را مسئول این حادثه معرفی نکرده است ولی او در کنفرانس مطبوعاتی‌اش موضع وزارت دفاع را دنبال کرد و همین امر اسرائیل را مجبور می‌کند جهت فرو نشاندن خشم روسیه، از حملاتش علیه سوریه طی مرحله آینده بکاهد.»

از سوی دیگر، «یوآف لیمور» در گزارشی با عنوان «ارتکاب اشتباهات ممنوع است: روسیه خشمگین است و اسرائیل باید محتاط باشد»، نوشت که سقوط جنگنده روسیه به منافع اسرائیل در منطقه آسیب می‌زند. از این‌رو اسرائیل بایستی به سرعت به کاستن آثار مخرب این حادثه اقدام کند تا تداوم حملات به اهداف ایرانی و سوری، که تهدید هستند، تضمین شود.

لیمور از تل‌آویو خواست رسما و علنا از مسکو عذرخواهی کند و به ارائه نتایج تحقیقاتش درخصوص دلایل سقوط هواپیمای نظامی اکتفا نکند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها