نشست «پوتین» با شورای امنیت روسیه درباره تأمین امنیت نیروها در سوریه

رئیس‌ جمهور روسیه به منظور بررسی موضوع حفظ امنیت نظامیان و تجهیزات نظامی روسیه در سوریه پس از سرنگونی با اعضای شورای امنیت این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۳۰۹۷۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱ - 21September 2018

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (جمعه) نشستی را با اعضای شورای امنیت ملی این کشور به منظور بررسی موضوع حفظ امنیت نیروهای نظامی روسیه در سوریه برگزار کرد.

بنابر گزارش وبسایت کاخ کرملین، این نشست پس از سرنگونی هواپیمای روس در حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به «لاذقیه» سوریه برگزار شده است.

وزارت خارجه روسیه پس از سرنگونی هواپیمای این کشور در سوریه در اثر اقدام خصم‌آمیز تل‌آویو که منجر به مرگ 15 نظامی روس شد، اعلام کرد، مسکو هرکاری که لازم باشد برای حفظ نیروهایش در سوریه خواهد کرد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دوشنبه‌شنبه به «لاذقیه» سوریه حمله کردند. در پی این حمله، یک هواپیمای نظامی روس از رادار خارج شد.

بنابر روایت وزارت دفاع روسیه، در جریان این تجاوز رژیم صهیونیستی، جنگنده‌های اف - 16 این رژیم، از پوشش یک هواپیمای روس استفاده کردند. اقدام جنگنده‌های رژیم اشغال‌گر قدس، منجر به اشتباه پدافند هوایی سوریه و هدف قرار گرفتن هواپیمای روس شد.

رئیس‌جمهور روسیه گفته است که موضع او نیز همان موضع وزارت دفاع روسیه است. وزیر دفاع روسیه همان روز گفت که مسکو حق مقابله با این اقدام تل‌آویو را برای خود محفوظ می‌داند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار