عضو پارلمان افغانستان:

آمریکا برای تقویت داعش در شمال این کشور طالبان را هدف قرار می‌دهد

یک عضو کمیسیون امنیتی پارلمان افغانستان گفت که جنگنده‌های آمریکایی برای تقویت مواضع داعش در شمال این کشور، طالبان را هدف حمله هوایی قرار می‌دهد.
کد خبر: ۳۰۹۸۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸ - 21September 2018

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «دلاور ایماق» عضو کمسیون امنیتی پارلمان افغانستان اظهار داشت که تصمیم طالبان برای شرکت در نشست مسکو سبب شده تا آمریکا عملیات گسترده‌ای را علیه این گروه در شمال افغانستان آغاز کند که این موضوع سبب تقویت داعش در این منطقه شده است.

ایماق به «اسپوتنیک» گفت: تروریست‌های داعش اخیرا در شمال افغانستان بسیار فعال شده‌اند زیرا آمریکا طالبان را هدف قرار می‌دهد و با داعش هیچ کاری ندارد.

وی افزود که به اعضای طالبان غالبا پیشنهاد می‌شود تا به دولت تسلیم شوند و یا تلاش می‌کنند تا آنها به داعش ملحق شوند.

پیش از این نیز بسیاری از کارشناسان و نمایندگان پارلمان افغانستان بر حمایت آمریکا از داعش به منظور تقویت این گروه تروریستی و ایجاد بحران در کشورهای منطقه و همسایه افغانستان تاکید کرده‌اند.

کارشناسان معتقدند که ظهور داعش در افغانستان با توجه به تحولات منطقه‌ای و جهانی برگ جدید بازی غربی‌ها به ویژه آمریکا در این کشور است و دیگر اهدافی که آمریکا با حمایت از داعش در پی آن است خرید زمان برای حضور بلند مدت غربی‌ها برای پیاده‌سازی طرح‌های جدید در منطقه است.

با این حال، داعش برای نفوذ خود در افغانستان با چالش‌های عمده‌ای از جمله مخالفات مردمی و حضور طالبان روبرو است و از اینرو در درگیری‌های طالبان و داعش، جنگنده‌های آمریکایی همواره در حمایت از داعش طالبان را هدف قرار داده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها