امام جمعه موقت یاسوج: 

تفکر بسیجی با اسراف و تجمل‌گرایی مخالف است

حجت‌الاسلام «سید امان‌الله حسینی‌صدر» یکی از شاخصه‌های دفاع مقدس را پرهیز از اسراف و تجمل‌گرایی دانست و گفت: در دوران دفاع مقدس هیچ‌گاه چنین روحیه تجمل و اسراف وجود نداشت و نیاز امروز برای اداره کشور تفکر بسیجی است که در این تفکر، اسراف و تجمل‌گرایی جایگاهی ندارد.
کد خبر: ۳۰۹۸۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰ - 21September 2018

تفکر بسیجی با اسراف و تجمل‌گرایی مخالف استبه گزارش دفاع پرس از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام «سید امان‌الله حسینی‌صدر» امام جمعه موقت یاسوج در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر با تسلیت به مناسبت ایام محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار داشت: فریاد یا حسین در تمامی دنیا طنین‌انداز شده است.

امام جمعه موقت مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: شور حسینی هنوز در کشور برپاست و مکتب عاشورا عبرت‌آموز است که ملت ایران از این مکتب درس گرفته‌اند.

حسینی‌صدر به هفته دفاع مقدس که از 31 شهریور تا 6 مهرماه هر سال ادامه دارد اشاره کرد و گفت: دفاع مقدس هم صفحه‌ای عاشورایی است که از قیام امام حسین(ع) نشات گرفته است.

امام جمعه موقت مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به دستاوردهای دفاع مقدس هم اشاره‌ای کرد و افزود: روحیه خودباوری اولین درس از دفاع مقدس است و مقابله با ابرقدرت‌ها و نهراسیدن از آن‌ها از دیگر درس‌های آن به شمار می‌رود.

شکوفایی استعدادها و ساخت تجهیزات در همه زمینه‌ها از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس بود که امام جمعه موقت یاسوج به آن اشاره کرد و پیشرفت‌های اقتصادی و نظامی را در طول عمر انقلاب از سایر دستاوردهای آن دانست.

حسینی‌صدر روحیه نوع‌دوستی را یکی دیگر از دستاوردهای دفاع مقدس دانست که مردم از فقیر و غنی از کمک به رزمندگان اسلام دریغ نمی‌کردند و دلیل پیروزی رزمندگان در آن دوران همین حضور مردم در صحنه و دلگرمی آن‌ها به رزمندگان بود.

وی از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس را آبدیده شدن کشور در برابر حوادث و بحران‌ها دانست که امروزه توانسته در مقابله با گروهک‌‌های تروریستی مثل داعش پیروز باشد و این همان الگوی دفاع مقدس است که به کمک ملت ایران شتافته است.

حسینی‌صدر یکی دیگر از شاخصه‌های دفاع مقدس را پرهیز از اسراف و تجمل‌گرایی دانست و گفت: در دوره دفاع مقدس هیچ‌گاه چنین روحیه تجمل و اسراف وجود نداشت و نیاز امروز برای اداره کشور تفکر بسیجی است که در این تفکر، اسراف و تجمل‌گرایی جایگاهی ندارد.

وی تفکر بسیجی را نسخه شفابخش کشور در هر زمینه‌ای بخصوص در زمینه اقتصادی دانست و گفت: برای مقابله با جنگ تمام عیار دشمن در این حوزه نیاز به تفکر بسیجی داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار