امام جمعه شهرکرد:

جمع‌های بزرگ عزاداری در روز عاشورا پیام امام حسین (ع) را می‌رسانند

امام جمعه شهرکرد با اشاره به تلاش دشمن برای کم‌رنگ کردن واقعه کربلا گفت: جمع‌های بزرگ عزاداری در روز عاشورا پیام امام حسین (ع) را می‌رسانند.
کد خبر: ۳۰۹۸۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۱ - 21September 2018

جمع‌های بزرگ عزاداری در روز عاشورا پیام امام حسین (ع) را می‌رسانندبه گزارش دفاع پرس از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به واقعه کربلا و تأثیر آن بر ملت ایران اظهار داشت: شما دستاوردهای بیشماری از کربلا دارید و دشمن هم سعی دارد که واقعه کربلا را کم‌رنگ جلوه کند.

وی با اشاره به سالروز آغاز هفته دفاع مقدس افزود: جنگ تحمیلی برگ دیگری از فتنه‌ها و تهاجمات است که البته هر کدام خاصیت خودش را داشت و مقاومت شما را بیشتر کرد که سرجمع همه این فتنه‌ها مقاوم‌تر شدن شما و متزلزل شدن دشمن را در پی داشته است که البته شما هم کم سختی نکشیدید.

امام جمعه شهرکرد بیان کرد: به شدت در تلاش هستند که به ما بگویند کربلا از 1400 سال پیش است که این مسئله مربوط به امروز نیست از سال‌های گذشته و این جریان ادامه دارد. جمع‌های بزرگ پیام امام حسین‌(ع) را می‌رسانند.

نکونام با تشکر از هیئت‌ها و دسته‌جات عزاداری خاطرنشان کرد: روز عاشورا همه حضور پررنگی در این مراسم داشتند که نشان از بصیرت شما به مکتب حسینی است

وی با بیان اینکه گریه در زندگی شبانه‌روزی‌مان پر رنگ باشد، تصریح کرد: انسان درونش همیشه محزون است و مدام خودش را در پیشگاه پروردگار مقصر می‌داند و محزون است. البته این به معنای آن نیست که چهره گرفته و ناراحت باسد بلکه چهره باید بشاش باشد اما دل باید محزون باشد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به روز  تجلیل از اسراء و مفقودان ادامه داد: امروز بهترین‌های عالم اسیر بدترین‌های عالم هستند اما در همین دوران اسارت بهترین خدمات را به اسلام انجام می‌دهند.

نکونام با بیان اینکه هیچکدام از حوادث طبیعی و غیرطبیعی شر و نشانه بی‌نظمی در عالم نیست، گفت: اینها اقتضاء عالم طبیعت و در آنها انواع حکمت‌ها نهفته است و در آنها خیر محض است.

وی بیان کرد: توکل و استمداد تنها از یک مرکز و آنهم خدای تبارک و تعالی است. همینکه همه چیز با نظم و ترتیب سر جای خود قرار گرفته نشان از وجود خدای واحد است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار