امام جمعه کرج:

عمل کردن مانند «دفاع مقدس» رمز پیروزی در جنگ رسانه‌ای و اقتصادی امروز است

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه امروز دشمن جنگ تبلیغاتی را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: اگر بخواهیم در این جنگ رسانه‌ای و اقتصادی موفق شویم باید مانند دوران دفاع مقدس عمل کنیم.
کد خبر: ۳۰۹۸۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰ - 21September 2018

عمل کردن مانند «دفاع مقدس» رمز پیروزی در جنگ رسانه‌ای و اقتصادی امروز استبه گزارش دفاع پرس از کرج، آیت‌الله سیدمحمد‌مهدی حسینی‌همدانی در خطبه‌های نمازجمعه امروز کرج با تسلیت ایام عزای حسینی اظهار داشت: عده‌ای در فضای مجازی طی ماه‌های گذشته با شبهه‌افکنی و فرافکنی به ساحت مقدس حضرت، فشار بر هیئت‌داران و عزاداران حسینی و سیاه‌پوش‌ها در سراسر عالم وارد کرده و تلاش داشتند که این حرکت عظیم کمرنگ و منحرف  شود که به فضل پروردگار این عزاداریها پرشورتر و پرمحتواتر از گذشته با حضور چشمگیر علاقه‌مندان و جوانان برگزار شد.

وی افزود: این عزاداری‌ها حتی در اقصی نقاط دنیا و در کشورهای غیر مسلمان قابل مشاهده بود.

امام جمعه کرج با بیان اینکه متاسفانه در استان البرز همگرایی کم است که این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: اجتماع باید چند ساعته و عظیم باشد و نه اینکه هر کس ی در هر گوشه‌ای تعدادی از عزاداران را جمع کرده و عزاداری کنند و در روزهایی که مربوط به اجتماعات   حسینی است باید همه در این مراسم شرکت کرده و منیت‌ها کنار گذاشته شده و اجتماعات عظیم و دشمن‌شکن برپا شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه تلاش دشمنان هجمه و گرفتن این سرمایه است، عنوان کرد: سرمایه و محبت و عشق حسین(ع) گرفتنی نیست و برخی سعی دارند که این نور عظیم را خاموش کنند که این موضوع شدنی نیست و خودشان می‌سوزند.

 حسینی‌همدانی با بیان اینکه امید خناسان با حضور گسترده و پرشور مردم ایران نابود شد، تصریح کرد: دنیا شاهد قیام عظیم مردمی از سراسر جهان در اربعین امسال خواهد بود و نقشه‌های عربی- غربی با این حضور باطل خواهد شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با بیان اینکه یکی از زشت‌ترین جنایات تاریخ به اسارت بردن خاندان عصمت و طهارت بود،گفت: نقش همراهان امام حسین در واقعه کربلا از جمله امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) بسیار مهم است و اگر خطبه‌ها و روشنگری‌های این دو بزرگوار نبود خبری از واقعه کربلا در تاریخ نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه نقش حضرت زینب نقشی بسیار اساسی است،گفت: رزمندگان 8 سال دفاع مقدس با تاسی به خاندان عصمت و طهارت در  زمان اسارت در مقابل شکنجه‌ها دوام آوردند و به جهت یادآوری این رشادت‌ها روز 11 محرم روز تجلیل از آزادگان و مفقودان نامگذاری شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه یکی از ابعاد قیام حسینی مبارزه با بدعت‌ها و کژی‌ها بوده است، تصریح کرد: نکند که ما با دست خود در این مورد، ناخواسته قدم برداریم و برخی از کارها بدعت است و در اسلام علم‌کشی به این صورت نداریم و متاسفانه می‌بینیم که علم‌ها را در خیابان می‌آورند، آن چیزی که در اسلام است پرچم است که باید به اندازه توان پرچم‌ها را بلند کرد.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه بهتر است که تمام افراد عزادار پرچم به دست بگیرند،گفت: مناسک‌سازی و بدعت سازی سبب نشود که این حرکت امام حسین از بین برود و از طرف خود چیزی به عزاداری‌ها اضافه نکنید.

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس تصریح کرد: حمله به ایران توسط صدام ریشه در ترس از آرمان‌های انقلاب و اسلام داشت و می‌خواستند زودتر ریشه انقلاب را بکنند تا توسعه پیدا نکند ولی اراده خدا چیز دیگری بود و این جنگ با همه تلخی‌هایی که داشت سبب شد انقلاب ایران در دنیا شناخته شده و مقدمات بیداری اسلامی را فراهم کند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر برای داخل هم دستاوردهای فراوانی در حوزه فنی مهندسی و علمی داشت و روحیه انقلابی و مقاومت جوانان را تقویت کرد و دفاع جانانه از تمامیت ارضی سبب شد که بسیاری از نیازهای کشور با تکیه بر دستاورهای دفاع مقدس در داخل تولید و خودکفایی حاصل شود.

امام جمعه کرج با بیان اینکه دشمن با تمام توان تلاش می‌کند که روحیه انقلابی را از مردم بگیرد و ما را نسبت به اسلام و انقلاب ناامید وبی‌تفاوت کند، عنوان کرد: به فضل پروردگار ملت بزرگ ایران با ایستادگی و مقاومت در مقابل خواسته‌های دشمنان به زودی طعم ناامیدی و ناکامی را به این قدرت‌ها خواهد چشاند.

وی با بیان اینکه امروز دشمن جنگ تبلیغاتی را در دستور کار خود قرار داده است، ادامه داد: اگر بخواهیم در این جنگ رسانه‌ای و اقتصادی موفق شویم باید مانند دوران دفاع مقدس عمل کنیم و باید فرماندهان اقتصادی خداباور در این عرصه با روحیه "ما می‌توانیم" وارد کارزار شوند تا موفق شویم و هرگز نباید در مقابل دشمن اظهار ضعف و ناتوانی کرد و محکم و پرتوان داشته‌های خودمان را به رخ بکشیم و در مسیری که رهبری برای خروج از جنگ اقتصادی دشمن تبیین کرده‌اند حرکت کنیم.

امام جمعه کرج با بیان اینکه دولت انتقادها را انگ سیاسی نزند،گفت: دولت نسبت به کمبودهایی که بیشتر مدیریتی است اقدام لازم را انجام دهد و نکند که خدای نکرده اتفاقی که نباید بیفتد.

وی  با بیان اینکه باید ارزش‌های دفاع مقدس حمایت و به نسل جوان منتقل شود، تصریح کرد: در این روزها کنگره شهدای دفاع مقدس در استان در حال برگزاری است و 6 مهر هم روز مهمی در استان البرز است.

امام جمعه کرج با اشاره به لایحه FATF اظهار داشت: بعد از برجام  وزیر اقتصاد وقت بدون اطلاع قبلی و بدون اطلاع مجلس با تعهد سطح بالا این موضوع را پذیرفت و این یک خلاف بود که انجام شد،بسیاری از مسائل که انجام شده محرمانه بوده و مردم در جریان آن قرار ندارند و  بعد از طرح آنها در خطبه‌های نمازجمعه جریانی به وجود آمد که این موضوع به تاخیر افتاد.

وی  ادامه داد: متاسفانه در داخل هم عده‌ای به شدت تلاش دارند که این موضوع را بقبولانند و  عده‌ای در  مجلس در حال دست و پا زدن هستند که این لایحه تصویب شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار