بیانیه مشارکت زنان در دفاع مقدس به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

زنان الگوی سوم زن مسلمان را در جهان جاری کردند

سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس به مناسبت هفته دفاع مقدس بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۳۰۹۸۷۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹ - 22September 2018

زنان الگوی سوم زن مسلمان را در جهان جاری کردندبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفای ایشان به مناسبت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت ایثار و جانفشانی رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است:

دوران دفاع مقدس به مثابه یکی از حساس‏ ترین و بارزترین برهه‌های حیات راستین مردان و زنان حماسه‌آفرین این مرز و بوم بود که با صبر، ایثار و پایداری خود همچون نگینی درخشان، تا ابدیت بر تارکِ تاریخ حماسه،‌ ایثار و پایداری آزادگان جهان جلوه‌گری می‌کند و در تاریخ افتخارآفرینی مبارزات حق‌طلبانه ثبت گردیده است.

بخش مهمی از گنجینه ارزشمند دفاع مقدس، صبر و صلابت مادران و بانوانی است که با سلاح ایمان و بصیرت خود سرود حماسه جنگ را سرودند، و با جلوه‌های ویژه‌ای از انسانیت نقش آفرینی کردند و مشوق مردان حماسه سازی شدند که با پایمردی‌ها و جانفشانی ‌بر رویای شکست ناپذیری قدرت‌های بزرگ برای همیشه بطلان کشیدند و نمادی از حریت و آزادگی برای کشورهای آزادی خواه شدند.

رخدادهای واقعه تاریخی هشت سال دفاع مقدس و رشادتهای شیرزنان و رادمردان این مرز و بوم برخاسته از روح وحدت و ایمان و هدایت‏های رهبری عظیم الشأن انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) بود که به مثابه نقطه عطفی بارز و درخشان در پیشانی تاریخ ایران قرار گرفت.

این بیانیه ماندگاری واقعه تاریخی دفاع مقدس را مرهون حمایت‌های بانوانی می‌داند که با قبول مسوولیت زندگی و مدیریت عاطفی خانواده در نبود مردان، حفظ سنگرهای پشت جبهه و توسعه هسته مقاومت محلی باعث دلگرمی مردان می‌شدند و زمینه حضور حداکثری مردان را برای دفاع از آرمانهای انقلاب اسلامی و حفظ تمامیت ارضی کشور فراهم کردند.

آری؛ سخن از شيرزنانی است که الگوی زن مسلمان ایرانی را نصب العین قرار داده و با دستیابی به الگوی زن سوم به تعبیر مقام معظم رهبری بر وجود الگوهای زن در حاشیه و منفعل شرقی و زن جنسیت‌زده غربی خط بطلان کشیده و الگوی سوم زن را در قالب زن مسلمان ایرانی در جهان ساری و جاری کردند. بزرگ زنانی که از همان روزهای نخست یورش رژيم بعث عراق به میهن اسلامی‌مان، همدوش مردان فرياد «هل من ناصر ينصرنی» حسين زمان خويش را لبيک گفتند.

سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در پایان ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان والامقام و حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس، ایثار و رادمردی مردان و صبر و صلابت مادران و همسران شهدا و ایثارگران را ارج می‌نهد و با زنده نگه‌داشتن آرمان مقدس شهدا و ایثارگران و بزرگداشت فداکاری‌ها و ازخودگذشتگی‌های ایثارگران، همواره در کنار خانوادهای معزز شهیدان، آزادگان، جانبازان و زنان مبارز و حماسه آفرین می‌ماند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها