استاندار قزوین:

جنگ تحمیلی ابهت ابرقدرت‌ها شرق و غرب را در هم شکست

«عبدالحمید زاهدی» گفت: جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع جانانه ملت ایران، در واقع توانست ابهت و اقتدار ۲ ابر قدرت شرق و غرب آن زمان را در هم بکشند و اتحاد و انسجام ملت غیور ایران را نیز دوچندان کند.
کد خبر: ۳۰۹۹۱۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴ - 22September 2018

دفاع مقدس ابهت ابرقدرت های جهان را شکستبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قزوین، «عبدالمحمد زاهدی» استاندار قزوین، صبح امروز (شنبه) در مراسم رژه نیرو‌های مسلح استان قزوین، اظهار داشت: ما در دوران دفاع مقدس، ابر قدرت‌های جهان را شکست داده و اتحاد و انسجام داخلی را در همه اقشار جامعه افزایش دادیم. همچنین اتحاد، انسجام و اقتدار نیرو‌های مسلح ما افزایش پیدا کرد و همه اهداف از پیش تعیین شده دشمن با شکست مواجه شد.

وی افزود: با تحمیل این جنگ هشت ساله که از طولانی‌ترین جنگ‌های تاریخ است، نه تنها نظام جمهوری اسلامی ساقط و ضعیف نشد، بلکه اقتدار، قوت و قدرت بیشتری پیدا کرد، امکانات ما کم بود افزایش پیدا کرد، اقشار مختلف مردم متحدتر شدند و در برابر دشمنان‌شان ایستادند و نشان دادند هر جا که مشکلی و خطری نظام، کشور و این ملت و اسلام را تهدید کند، از همه اقشار چه نیرو‌های مسلح و چه نیرو‌های پشتیبان و داوطلب مردمی این دیار، از آن دفاع خواهند کرد.

زاهدی در ادامه، وقوع انقلاب اسلامی در ایران را یکی از عوامل تحمیل جنگ از سوی استکبار جهانی دانست و یادآور شد: انقلاب دینی مردم ما بر خلاف تمامی باور‌ها و تحلیل‌های آن زمان ابرقدرتان جهانی روی داد؛ چرا که آنان به هیچ وجه باور نداشتند که انقلابی آن هم بر پایه دین بتواند در کشور‌هایی که زیر سلطه آنان است، ایجاد شود.

استاندار قزوین اضافه کرد: رعایت و برابری در واقع حرف تازه‌ای از سوی نظام دینی ایران برای دولت‌مردان آن زمان که از قدرت‌های نامشروع خود جهت نابودی بسیاری از سرزمین‌ها استفاده کرده بودند، بود که در همان روز‌های پیروزی نیز مخالفت خود را با چنین نظام‌هایی ابراز داشت.

این مسئول عالی استان، با بیان این‌که انقلاب اسلامی بر این باور بوده و هست که دولت‌ها، قدرت‌ها در سرزمین‌های خود باید بر اساس قوانین عادلانه رفتار کرده و این‌گونه نباشد که هر حکومتی قدرت بیشتری داشت باید با نادیده گرفتن منافع دیگران اقدام به قدرت‌نمایی کند، تأکید کرد: ایران را روزی با غارت نفت برای تأمین منافع شرق و غرب جهت غارت سایر سرزمین‌ها، به نام ژاندارم منطقه می‌پنداشتند در حالی که این مسئله تنها عنوانی خام جهت پاک کردن صورت مسئله بود.

استاندار قزوین تصریح کرد: اگرچه هشت سال جنگ تحمیلی با پیروزی شکوهمند ملت ایران به پایان رسید، اما باید بپذیریم که دشمنان قسم خورده این سرزمین هیچ‌گاه از اهداف شوم خود دست بر نمی‌دارند و همچنان کینه و کدورت خود را در قالب مسائل فرهنگی و اقتصادی بر علیه مردم ما تحمیل می‌کنند.

زاهدی تأکید کرد: امروز ما اطمینان داریم که ملت بزرگ ایران همانند دوران دفاع مقدس با پشت سر گذاشتن مشکلات حاضر و با اتحاد و همدلی و تحت زعامت فرماندهی معزز کل قوا، با تلاش و کوشش خود از این برهه زمانی نیز با موفقیت عبور کرده و به جهانیان ثابت می‌کند که همیشه حرف حق به کرسی خواهد نشست.

خاطرنشان می‌شود در ادامه این مراسم، یگان‌های حاضر از جمله تیپ مستقل ۱۱۶ مکانیزه شهید صفوی، رزم نوازان، گردان حافظ صلح و ۲۰۱، یگان احتیاط، گردان‌های توپخانه، گروهان تکاور، یگان‌های نمونه موتوری و ویژه نیروی انتظامی به همراه یگان نمونه موتوری سپاه صاحب‌الامر (عج) از مقابل جایگاه رژه رفتند.

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار