سرپرست حوزه هنری شهرستان «بیجار» خبر داد؛

برگزاری شب خاطره با محوریت شهید «محمد باقر رحمانی» در بیجار

«ناصر قربان‌پور» گفت: مراسم شب خاطره با محوریت شهید «محمد باقر رحمانی» نخستین فرمانده سپاه بیجار، به مناسبت هفته دفاع مقدس در این شهرستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۰۹۹۳۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹ - 22September 2018

شب خاطره شهید محمد باقر رحمانی در بیجار برگزارمی‌شودبه گزارش دفاع پرس از کردستان، «ناصر قربان‌پور» سرپرست حوزه هنری شهرستان «بیجار» اظهار داشت: زنده نگه‌ داشتن نام و خاطره شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، یکی از مهم‌ترین وظایفی است که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) قرار گرفته و باید به عنوان یک اصل همواره مورد توجه واقع شود.

وی با گرامی‌داشت رشادت‌های سلحشوران دوران دفاع مقدس، گفت: در کردستان به‌دلیل شرایط خاص و با توجه به حضور گروهک‌های ضد‌انقلاب، از همان ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی درگیری و مبارزه با مزدوران و دشمنان انقلاب آغاز شد که قطعاً نقش نیرو‌های بومی در باطل کردن توطئه دشمنان نظام بسیار حائز اهمیت بوده است.

قربان‌پور گفت: در راستای برنامه‌های هفته دفاع مقدس استان کردستان و از سری برنامه‌های کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان، روز یک‌شنبه اول مهرماه با همکاری سازمان بسیج هنرمندان استان از ساعت ۱۶ و با حضور خانواده معزز و همرزمان شهید، برنامه شب خاطره با محوریت شهید «محمد باقر رحمانی» در محل سینما «آزادی» بیجار برگزار می‌شود.

سرپرست حوزه هنری شهرستان «بیجار» افزود: شهید «محمد باقر رحمانی» از شهدای والامقام کردستان در ۲۱ تیرماه سال ۱۳۳۱ در شهر بیجار دیده به جهان گشود و پس از سپری کردن دوران مدرسه و دانشگاه، در سال ۱۳۵۵ با رتبه بسیار خوب در رشته مدیریت اقتصاد فارغ‌التحصیل می‌شود.

وی بیان داشت: «محمد باقر رحمانی» از همان دوران دانشجویی با حضور در گروه‌های دانشجویی و هسته‌های انقلاب، به مبارزه با رژیم شاهنشاهی می‌پردازد و در جریان شهادت «کامران نجات‌اللهی» با هم‌دوره‌ای‌های خود در دبیرستان «دارالفنون» تهران علی‌رغم فشار‌های رژیم و به رگبار بستن تشییع‌کنندگان، با رشادت و مدیریتی که از خود نشان دادند، این شهید والامقام را تشییع می‌کنند.

قربان‌پور با اشاره به فشار‌های متعدد رژیم شاهنشاهی علیه خانواده بزرگوار شهید «محمد باقر رحمانی»، گفت: در ۱۲ محرم سال ۱۳۵۷ چماق‌داران رژیم منحوس پهلوی به منزل مسکونی پدر بزرگوارشان آیت‌الله «حسینعلی رحمانی» در شهرستان «بیجار» حمله کردند و ایشان پس از آن از «کرج» به «بیجار» آمد و در مقابل ناراحتی مادرش گفت: «مادر جان، حمله طاغوطیان به منزل ما افتخار است و باید آماده مصیبت‌های سنگین‌تری باشید و دل به خدا ببندید».

وی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب با تشخیص مقامات انقلاب به «ساوه» رفت و ضمن سازمان بخشیدن به اوضاع آشفته ساوه، کمیته انقلاب اسلامی را در آن شهر تشکیل داد و دوباره به «کرج» بازگشت.

سرپرست حوزه هنری شهرستان «بیجار» افزود: این شهید والامقام مدتی بعد به «بیجار» آمد و علی‌رغم مشکلات و موانع عدیده‌ای که وجود داشت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن شهرستان را تأسیس کرد و خود به عنوان نخستین فرمانده آن سپاه انتخاب شد.

وی افزود: شهید رحمانی که از کشتی‌گیران خوب کشور نیز محسوب می‌شد و عناوین مختلفی را نیز از جمله نابب‌قهرمانی کشتی دانشجویی کشور در سال ۵۲ را در کارنامه خود به ثبت رسانده بود، در ۲۹ مردادماه سال ۵۸ مصادف یا ۲۶ رمضان سال ۱۴۰۰ هجری قمری، در محور دوراهی «سقز» - «تکاب» در درگیری با گروهک‌های ضدانقلاب در سن ۲۷ سالگی به مقام شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار