حمیدرضا مقدم فر در گفتگو با خبرگزاری دفاع مقدس:

دفاع مقدس موضوعی فرعی در رسانه های مختلف است /نقش خبرگزاری دفاع مقدس در مقابله با جنگ نرم

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران با بیان اینکه جنگ تحمیلی به عنوان یکی از سرمایه های گرانبهای معنوی و اجتماعی کشورمان محسوب می شود گفت: خبرگزاری دفاع مقدس می تواند در تببین و معرفی ارزشهای جنگ تحمیلی و متعاقب آن مقابله با جنگ نرم دشمن بسیار تاثیرگذار باشد.
کد خبر: ۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۸ - 22May 2013

دفاع مقدس موضوعی فرعی در رسانه های مختلف است /نقش خبرگزاری دفاع مقدس در مقابله با جنگ نرم

حمید رضا مقدم فر، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به ضرورت راه اندازی این خبرگزاری گفت: یکی از ضروری ترین کارهایی که به نظر می رسید باید انجام شود راه اندازی خبرگزاری دفاع مقدس بود. این حرکت بسیار حرکت به جا و البته دیرانجام شد اما بازهم در این شرایط زمانی راه اندازی این خبرگزاری اقدام خوبی است، هرچند زودتر اینها باید انجام می شد؛ چراکه ما خبرگزاری های زیادی در کشور داریم اما معمولا حوزه دفاع مقدس یک کار فرعی و حاشیه ای در این خبرگزاری هاست که در دل کارهای سیاسی انجام می شد.

وی افزود: این جفایی است که در رسانه ها نسبت به دفاع مقدس و ارزشهای آن صورت گرفته است. اما اینکه خبرگزاری به طور مستقل راه اندازی شود می تواند این رسالت را به خوبی دنبال کند و با تولید محتوا نسبت به اصلی ترین سرمایه ارزشی یعنی دوران دفاع مقدس ادای دین کند.  جنگ تحمیلی به عنوان یک سرمایه گرانبهای معنوی، فرهنگی، دفاعی و حتی زمینه های اجتماعی تلقی می شود که خبرگزاری دفاع مقدس می تواند آن را تببین و به مردم و جوانان معرفی نماید و  می تواند به عنوان یک مرجع رسانه ای دیگر رسانه ها را در این حوزه تغذیه کند.

مقدم فر با اشاره به جایگاه خبرگزاری دفاع مقدس در زمینه جنگ نرم گفت: از آنجایی که جنگ نرم یکی از اهداف عملیاتی آن تهاجم و هجوم به ارزشهای متعالی نظام است، در برابر این اقدام اگر رسانه ای تاسیس شود که هدف آن تبیین و متعالی ساختن این ارزشها باشد ، دقیقا به نوعی به مقابله با جنگ نرم دشمن است و دقیقا از اقدامات ضروری است که می تواند در عرصه جنگ نرم، تببین و رسانه ای کردن حوزه دفاع مقدس موثر باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران آزادسازی خرمشهر را نقطه پیروزی رزمندگان اسلام در مقابل استکبار جهانی دانست و تصریح کرد: آزادسازی خرمشهر در عین حال که از نظر نظامی یک عملیات بسیار بزرگ بود اما پیام های ارزشمندی در حوزه های اجتماعی و سیاسی داشت. یکی از پیام های آن این بود که بعد از این پیروزی امام راحل متذکر شدند خرمشهر را خدا آزاد کرد. این به نظرم پیامی است که باید خیلی روی آن کار کرد و آن را تبیین نمود که چرا امام (ره) در آن برهه زمانی این حرف را زدند.

وی افزود: ما امروز خیلی از مشکلاتمان به این دلیل است که در برخی از عرصه های اجرایی مسئولین گاهی تکیه بر غیر خدا دارند و به حمایت های مردمی به جای توکل بر خدا تکیه می کنند. فتح خرمشهر و پیامی که امام دادند برای عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی درس آموز است.

مقدم فر در پایان بیان داشت: حماسه فتح خرمشهر بعد از اینکه بنی صدر رفت و نیروهای بسیجی و ارزشی وارد کارشدند، خلق شد و نشان داد آنجایی که با توکل بر خدا نیروهای مومن دور هم جمع شوند و اراده پیدا کنند می تواند پیروزی های اینچنینی رقم می خورد. در آن زمان نیز بعد از پیروزی در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر همه ایران غرق در شادی و شور شد و همه فتح خرمشهر را پیروزی اصلی ایران در جنگ می دانستند و به همین میزان مردم پیروزی در جنگ تحمیلی را جشن گرفتند.

نظر شما
پربیننده ها