بیانیه انجمن روزنامه‌نگاران دفاع مقدس در پی حمله تروریستی اهواز؛

خون شهیدان بر گردن تروریست‌ها خواهد نشست

انجمن روزنامه‌نگاران دفاع مقدس در پی حمله تروریستی در مراسم رژه هفته دفاع مقدس اهواز بیانیه‌ای را صادر کرد.
کد خبر: ۳۱۰۰۱۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳ - 22September 2018

خون شهیدان بر گردن تروریست‌ها خواهد نشستبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، انجمن روزنامه نگاران دفاع مقدس با صدور بیانیه ای جنایت تروریستی و حمله وحشیانه در مراسم هفته دفاع مقدس اهواز را محکوم کرد.

متن بیانیه چنین است:

«بسم‌الله‌المتعال
والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا ان‌ الله‌ لمع‌ المحسنین. عنکبوت ۶۹

رخدادهای بزرگ، فرهنگ‌ها و ملت‌های اصیل را پرورده‌تر و نیرومند‌تر می‌کند. ملت‌های بزرگ در مسیر زندگی پر فراز و نشیب خویش در معرض هجمه‌های رذیلانه ای قرار می‌گیرند که به ضعف و فتور آنان منجر نمی‌شود. تاریخمندی، آموزگار زاد و زیست کسانی است که از معبر سرگذشت‌ها، سرنوشت خویش را رقم می‌زنند که خدای عز و علا در کتاب جاویدان خویش رقم صدق زده است که: ان‌الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیر ما بانفسهم.

سی و یکم شهریور سال 1359 نه به مثابه یک روز بل به منزله‌ی آغاز یک تاریخ که از گرداب هولناک جنگ بر‌می‌خیزد، می‌توانست در مسیر سرگذشت خود به مذلت بیانجامد اما شیردلی و پایوری برخاسته از میراث ژرف هیهات من‌الذله، محیط طوفانزایِ آن ایام را به ملکوت مقاومت راه نشان داد و ایران پهناور، چون ید واحده جان را آرش وار تیری از چله‌ی کمان رهیده ساخت و قلب خصم را نشانه گرفت.

ما امروز بر خاک گهرآسای میهن، محیطی امن را زندگی می‌کنیم و میراث سال های دفاع مقدس کیمیاگرانه از خشم جنگ، لطف دفاع را خلق کرد و از خلقت موزون مروت و مرارت و مقاومت، رزم آورانی پای به صحنه‌ی گیتی گذاردند که نشانی از فتیان و جوانمردان را چون مشعلی فراراه ما افروختند. اکنون که داغِ فقدان شهیدان‌مان نیک نظر می‌کنیم، اینک که سیمای زخم‌دیدگان و جان‌بر عهدِ دینی و ملی نهاده وطن را می‌نگریم، خواب از چشم انسان بیداردل می‌گریزد و چون رسولی که شرافت را به آزادگان فردا عطیه می‌برد، خویشتن را مسئول ابلاغ حقیقت ایستادگی در برابر متجاوزان صدامی می‌بینیم. خلاصی وطن در مجمر خلوصی از جان فرزندان ملت مهیا شد که پور نیاکان ما هر یک سرداران جهان پهلوانی گشتند که تو گویی اساطیر به میدان حقیقت قدم همت نهاده‌اند تا ایران و اسلام زنده بماند.

امروز که برای پاسداشت آن سرگذشت سرنوشت آفرین شمع قلم را افروخته ایم، دریغا که کوردلان تا بن دندان خشم و پتیارگی در شهر اهواز تیغ نامردی و نامردمی بر سینه‌ی جوانان و خبرنگاران و مردمان فرود آوردند و با خشمی از سر جنایت تماشاگران و سربازان و خبرنگاران را تیرباران کردند. درس تاریخ را نیاموختگان چون نمی پسندند، خون شهیدان بر گردنشان خواهد نشست تا سزای اعمال پلشت خویش را دریابند. خدای رحیم رحمت خویش را دریغ نخواهد کرد تا شهیدان جنگ و ترور از خوان مبارکش روزی گیرند.

این روز را به همراه همه مردم شریف ایران گرامی می‌داریم.»

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار