امام جمعه ایلام:

دوران دفاع مقدس، تاریخی ارزشمند از انسجام و همدلی یکپارچه ایران واحد است

امام جمعه ایلام گفت: دوران دفاع مقدس، تاریخی ارزشمند که سند افتخار، مظلومیت، ایمان، وحدت ملی، انسجام و همدلی یکپارچه ایران واحد است نباید با دسیسه دشمنان کم ارزش و کمرنگ جلوه کند.
کد خبر: ۳۱۰۰۲۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴ - 22September 2018

دوران دفاع مقدس ،تاریخی ارزشمند از انسجام و همدلی یکپارچه ایران واحد استبه گزارش دفاع پرس از ایلام، حجت الاسلام «محمدنقی لطفی» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام امروز در رژه نیروهای مسلح استان در گرامیداشت اولین روز از هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: بهره مندی از رهبری بابصیرت، آگاه و شجاع و مردمی مقاوم، دلیر، ایثارگر، شهادت طلب و مسئولان و نیروهای مسلحی همدل و همراه با مردم و رهبری محرک و عاملی مهم و اصلی برای موفقیت و پیروزی انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی بود.

وی افزود: در مقطع کنونی که کشور در معرض هجمه های دشمنان قسم خورده است، باید همچون زمان جنگ تحمیلی با استفاده از فاکتورهای مهم اتحاد، همبستگی، وحدت ملی، پیروی از منویات رهبری، همدلی متقابل مردم و مسئولان از شرایط و‌ سختی های حال حاضر عبور خواهیم کرد و دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناکام خواهیم گذاشت.

لطفی ادامه داد: دشمن به فراست دریافته است که توان مقابله نظامی با ایران را ندارد و به همین دلیل برای ضربه زدن به نظام به جنگ روانی و ناامید کردن مردم از انقلاب و مسئولان و ایجاد فاصله بین ملت و رهبری و انزجار از ولایت فقیه روی آورده است که البته این دسیسه ها با هوشمندی مردم و مسئولان و درایت مقام معظم رهبری همچون گذشته ناکام مانده است.

وی با اشاره به حجم وسیع تبلیغات منفی علیه ایران اسلامی گفت: این تبلیغات مسموم هیچ خلل و لرزشی در اراده مردم و مسئولان ما نداشته و این هجمه ها اراده جمهوری اسلامی در برابر دشمنان را بیشتر کرده و حتی تحریم و فشار اقتصادی هم نمی تواند مردم و کارگزاران را از مسیر انقلاب جدا کند و‌ این مشکلات نیز با مدیریت درست و عملی مسئولان و صبر و استقامت مردم پایان می پذیرد.

لطفی به جایگاه استان ایلام در زمان جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: در جای جای استان ایلام می توان آثار باقیمانده از جنگ تحمیلی را مشاهده کرد و نقش عموم مردم این استان در دفاع از مرزهای ایران اسلامی غیر قابل انکار است ولی این جایگاه به خوبی برای سایر نقاط کشور تبیین و معرفی نشده است.

وی با گله‌مندی از رسانه های جمعی و هنرمندان تاکید کرد: باید جلوه های دفاع مقدس، آوارگی و چادرنشینی مردم ایلام و استقامت آنها در طول جنگ تحمیلی با زبان هنر و زیباشناختی در سطح ملی و جهانی مغرفی شود و در این زمینه حق مطلب در خصوص استان ایلام به خوبی و روشنی ادا نشده است.

امام جمعه ایلام بیان داشت: تمام تلاش دشمنان خارجی و حامیان داخلی آنها کمرنگ و بی اثر کردن ارزش های دفاع مقدس و ایجاد جدایی بین نسل کنونی و نسل های آتی با دستاوردهای دفاع مقدس و فراموش کردن ایثارگری رزمندگانی است که از جان و سلامتی خود گذشتند تا از کشور ایران اسلامی در برابر تجاوز رژیم بعث دفاع کنند.

لطفی دفاع مقدس را مقطعی درخشان و ماندگار در تاریخ ایران به ویژه در انقلاب اسلامی برشمرد و تاکید کرد: دوران دفاع مقدس، تاریخی ارزشمند که سند افتخار، مظلومیت، ایمان، وحدت ملی، انسجام و همدلی یکپارچه ایران واحد است نباید با دسیسه دشمنان کم ارزش و کمرنگ جلوه کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها