وحدت و یکدلی و روحیه شهادت طلبی، رمز پیروزی ملت در دفاع مقدس بود

استاندار ایلام گفت: اتحاد، وحدت، یکدلی و روحیه شهادت طلبی باعث شد در مقابل دشمن تا دندان مسلح پیروز شویم.
کد خبر: ۳۱۰۰۳۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰ - 22September 2018

وحدت و یکدلی و روحیه شهادت طلبی،رمز پیروی ما در دفاع مقدس بودبه گزارش دفاع پرس از ایلام «قاسم سلیمانی» استاندار ایلام در مراسم رژه نیروهای مسلح  استان ایلام که به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس برگزار شد، گفت: امروز برای به خاطر سپاری ارزش‌های دفاع مقدس نیازمند مرور شرایط گذشته و نحوه رویارویی فرزندان این سرزمین با آن شرایط هستیم.

وی تصریح کرد: از هر جنبه‌ای که بخواهیم حساب بکنیم در اوایل جنگ که انقلاب ما در حال تثبیت شدن بود اصلا شرایط آمادگی برای جنگ نداشتیم اما در طرف مقابل تقریبا همه کشور ها پشت سر صدام جنگ ناخواسته‌ای علیه ما شروع کردند.

سلیمانی افزود: ما با دستان خالی اما با ایمان و اتکال به خداوند مقابل دشمن متجاوز ایستادیم. اتحاد و وحدت و یکدلی، روحیه شهادت طلبی، داشتن سلاح الله اکبر، اعتقاد راسخ به اینکه ظلم و ستم نابودشدنی است و همه و همه باعث شد در مقابل دشمن تا دندان مسلح پیروز شویم.

استاندار ایلام 8 سال جنگ تحمیلی را نماد ما می‌توانیم دانست و گفت: در آن دوران سخت علی رغم همه کمی و کاستی‌ها توانستیم که غیرممکن‌ها را ممکن سازیم و 8 سال جنگ تحمیلی را به دورانی خاطره انگیز بنام دوران دفاع مقدس تبدیل کنیم.

وی در ادامه خواستار ایجاد همان روحیه ایثار و شهادت_طلبی در دوران جنگ اقتصادی نیز شد و گفت: ایلامی ها با تقدیم یک ونیم درصد شهید و جانباز و کشور با یک درصد درجه ایثار و شهادت نشان دادند که در هر شرایطی پای آرمان های خود تا پای جان خواهند ایستاد.

استاندار ایلام در بخشی از سخان خود با اشاره به اقتدار امروز جمهوری اسلامی را نسبت به اوایل انقلاب قابل مقایسه ندانست و گفت: در آن دوران با دستان خالی توانستیم بر همه مشکلات غلبه پیدا کنیم و قطعا امروز نیز با اتحاد و همبستگی بر موانع پیش رو غلبه خواهیم کرد و از موانع عبور خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها