سردار کارگر در برنامه تلویزیونی «صبح بخیر ایران»:

امروز زنگ مقاومت در مدارس سراسر کشور به صدا در‌می‌آید

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: امروز یکشنبه در دومین روز از هفته دفاع مقدس که مصادف با بازگشایی مدارس است، زنگ مقاومت در مدارس سراسر کشور به صدا درمی‌آید.
کد خبر: ۳۱۰۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹ - 23September 2018

بیش از 7 هزار دقیقه ویژه برنامه هفته دفاع مقدس از صدا و سیما پخش می‌شود/ زنگ مقاومت در مدارس سراسر کشور به صدا در‌می‌آیدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صبح امروز (یکشنبه اول مهرماه) با حضور در برنامه تلویزیونی «صبح بخیر ایران» ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم و همچنین شهدای عملیات تروریستی در اهواز به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: برنامه‌های هفته دفاع مقدس از 31 شهریورماه آغاز می‌شود و تا 7 مهر ماه ادامه خواهد داشت. 31 شهریورماه که اولین روز از هفته دفاع مقدس است، به نام «صلابت، سلحشوری نیروهای مسلح و صنعت دفاعی» نام‌گذاری شده است، بر همین اساس روز گذشته مراسم رژه که نمایش توانمندی و اقتدار نیروهای مسلح است، با مسوولیت ارتش جمهوری اسلامی به مرحله اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه دومین روز از هفته دفاع مقدس تحت عنوان «علم و معرفت، نخبگان و روز سرباز» نام‌گذاری شده است، گفت: امروز مصادف با بازگشایی مدارس زنگ مقاومت و پیروزی در مدارس سراسر کشور به صدا درمی‌آید. در بهشت‌ زهرا تهران نیز برای 36 هزار شهید دانش‌آموز ویژه برنامه‌ای برگزار می‌شود. همچنین امروز برنامه‌ای جهت تقدیر از سربازان در نظر گرفته شده است.

سردار کارگر ادامه داد: سومین روز از هفته دفاع مقدس نیز به نام «دفاع ملی، جوانان و بصیرت‌افزایی» نام‌گذاری شده که در آن به موضوع اهمیت و آموزش عمومی و موضوع پدافند غیرعامل توجه شده است. در این روز برنامه‌هایی در جهت پیشبرد اهداف علمی، فرهنگی و اقتصادی کشور اجرا خواهد شد.

رئیس ستاد مرکزی مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: سوم مهرماه که چهارمین روز از هفته دفاع است که روز «انقلاب اسلامی، مردم‌سالاری دینی، بیداری اسلامی و استکبارستیزی» نام‌گذاری شده است؛ در این روز برای جبهه مقاومت، مدافعان حرم و مبارزه با استکبار جهانی برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌تریم مسائلی که در سال جاری به آن توجه داشته‌ایم و در راستای آن برنامه‌‌ریزی کرده‌ایم، توجه به نقش خائنانه گروهک‌ها به ویژه گروهک منافقین از دیروز تا امروز بوده است.

سردار کارگر با بیان اینکه پنجمین روز از هفته دفاع مقدس تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید ملی و نقش اصناف» نام‌گذاری شده است، گفت: ما نمونه اقتصاد مقاومتی را در دفاع مقدس داشتیم. ما با الگوگیری از دفاع مقدس می‌توانیم در برابر تحریم‌های اقتصادی در کشور مقابله کنیم. پنجمین روز از هفته دفاع مقدس همچنین مصادف با سالروز عملیات ثامن الائمه (ع) و حصر آبادان است که در این روز از خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان تقدیر به عمل خواهد آمد.

رئیس ستاد مرکزی مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس با بیان اینکه ششمین روز از هفته دفاع مقدس نیز به شهدا اختصاص دارد، گفت: غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای والامقام دفاع مقدس در سراسر کشور و تکریم ایثارگران و جانبازان به ویژه مدافعان حرم از برنامه‌های ششمین روز از هفته دفاع مقدس خواهد بود.

سردار کارگر خاطرنشان کرد: ششمین روز از هفته دفاع مقدس تحت عنوان «ولایت‌مداری، زنان، خانواده و سلامت» نام‌گذاری شده است. در این روز یادگاران دوران دفاع مقدس در پیش‌خطبه‌های نماز جمعه در سراسر کشور به تبیین وقایع دفاع مقدس برای مردم می‌پردازند. گفتنی است در این روز طبق روال سال‌های گذشته ورزش همگانی در سراسر کشور انجام می‌شود.

وی در خصوص برنامه‌های آخرین روز از هفته دفاع مقدس، عنوان کرد: هفتم مهرماه در تقویم هجری شمسی تحت عنوان فرماندهان شهید نام‌گذاری شده است که همزمان با سالروز شهادت شهیدان فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز و جهان‌آرا است. جهت بزرگداشت شهدای فرمانده نیز برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

سردار کارگر در خصوص دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: بیش از 2 هزار راوی در هیات‌ها، مدارس و مساجد به خاطره‌گویی خواهند پرداخت. 500 نمایشگاه فرهنگی و هنری شامل کتاب، عکس و کارهای هنری نیز در سراسر کشور برپا خواهد شد. همچنین بیش از 60 مسابقه فرهنگی، هنری و ورزشی در کشور پیش‌بینی شده است که توسط سازمان‌های مختلف برگزار می‌شود.

رئیس ستاد مرکزی مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس از برگزاری 600 یادواره شهدا در سراسر کشور از سوی ارگان‌های مختلف به ویژه سازمان بسیج در هفته دفاع مقدس خبر داد و افزود: از 185 عنوان کتاب دفاع مقدسی در این هفته رونمایی به عمل خواهد آمد. همچنین در 95 برنامه از خانواده شهدا و ایثارگران تجلیل صورت می‌گیرد.

سردار کارگر با بیان اینکه شعار امسال «ما توانستیم» است، اظهار داشت: بسیجیان پویشی به این نام راه اندازی کرده‌اند که این نام از فرمایشات مقام معظم رهبری برگزیده شده است.

وی در خصوص برنامه‌های صدا و سیما در هفته دفاع مقدس نیز یادآور شد: هفت هزار و 864 دقیقه ویژه‌برنامه در صدا و سیما، 10 هزار و 73 دقیقه برنامه در رادیو و 68 هزار و 763 دقیقه برنامه در مراکز سیمای استانی به مناسبت هفته دفاع مقدس پخش خواهد شد.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پایان عنوان کرد: 2 برنامه تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و تشییع شهدای گمنام در 9 استان کشور از جمله برنامه‌هایی بود که در نظر داشتیم در هفته دفاع مقدس برگزار کنیم؛ اما به جهت مصادف شدن با ایام محرم زودتر از موعد برگزار شد.

انتهای پیام/131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار