بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس سیستان و بلوچستان به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

آن روزها نام و نان بهایی نداشت و آنچه میدان‌دار بود، قیام بود و عروج

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سیستان و بلوچستان به مناسبت گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۳۱۰۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶ - 23September 2018

آن روزها نام و نان بهایی نداشت و آنچه میدان دار بود، قیام بود و عروجبه گزارش دفاع پرس از زاهدان، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سیستان و بلوچستان به مناسبت گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

آن روزها نام و نان بهایی نداشت و آنچه میدان‌­دار بود، قیام بود و عروج. آن روزها ماندن بی‌­معنا و مردن در بستر، ننگی بزرگ بود. آن روزها شهادت، شاهراهی به وسعت افق داشت. آن روزها فاصله خاک تا افلاک و کویر تا بهشت، یک میدان مین بود. خاکریزها، بوی بهشتِ مردانی را گرفته بود که سر به سر، تن به مرگ می‌سپردند تا مبادا وجبی از کیان دین و وطن، به دست کفتاران حریص و متجاوز بیفتد؛ چرا که دفاع مقدس، رساترین واژه در قاموس ایستادگی این ملّت قهرمان است.

مردان این دیار در پی تجاوز کفتار صفتان ننگ و نفرین، در هفت شهر عشق، هشت بهار، آزادگی را پیمودند و حماسه آفریدند. همانطور که مقام معظم رهبری حضرت آیت­‌الله خامنه‌­ای فرمودند: هشت سال دفاع مقدس ما صرفاً یک امتداد زمانی و یک برهه زمانی نیست، گنجینه عظیمی است که تا مدت­‌های طولانی ملت ما می‌­تواند از آن استفاده کرده و آن را استخراج کند و مصرف کند و فرهنگ­سازی نماید.

هفته دفاع مقدس یادآور مجاهدت شهدایی است که از جان گذشتند تا با خون خود حقانیت اسلام و انقلاب را به جهان و جهانیان نشان دهند. هفته دفاع مقدس یادآور رشادت و از خودگذشتگی جانبازان و صلابت و بردباری آزادگان در دفاع از میهن اسلامی است.

ویژگی‌­های دفاع مقدس، دفاعی بودن، استقامت رزمندگان و فرماندهان در نبرد، شجاعت فرماندهان در دوران دفاع مقدس،  بزرگواری و مروّت در حال قدرت، بی‌­اعتنایی به دنیا، شهادت طلبی رزمندگان در دفاع مقدس بوده است.

بدین­ منظور کارکنان اداره‌‌کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ضمن بیعت با مقام عظمای ولایت و مرجعیت حضرت آیت‌الله خامنه‌­ای و ادامه راه امام خمینی (ره) و گرامیداشت آغاز سی و هشتمین سالگرد دفاع مقدس این حماسه با شکوه و دوران سراسر افتخار و تعظیم و تکریم نسبت به مقام والای شهیدان، جانبازان و ایثارگران آمادگی خود را به جانفشانی از انقلاب در تمام زمینه­‌ها تحت تدابیر فرماندهی معظم کل قوا اعلام می­‌دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار