افغانستان حمله تروریستی اهواز را به شدت محکوم کرد

رهبران دولت ملی افغانستان با انتشار بیانیه‌ای حمله تروریستی در شهر اهواز را به شدت محکوم کردند.
کد خبر: ۳۱۰۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸ - 23September 2018

افغانستان حمله تروریستی اهواز را به شدت محکوم کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از جمهور، کاخ ریاست جمهوری افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت افغانستان حمله تروریستی در شهر اهواز را که منجر به قربانی شدن شماری از شهروندان ایرانی شد، به شدت محکوم می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است که دولت و مردم افغانستان سال‌هاست که در راه مبارزه با تروریسم قربانی داده‌اند و هم اکنون نیز نیرو‌های دلیر امنیتی و دفاعی ما در خط نخست نبرد با این پدیده شوم قرار دارند.

این بیانیه می‌افزاید: دولت افغانستان بر این باور است که تروریسم پدیده منطقه‌ای و جهانی است و نیاز به همکاری مشترک همه کشور‌ها در مبارزه بدون تفکیک علیه آن است و این نوع همکاری می‌تواند موثر بودن مبارزه با تروریسم را مضاعف کند.

کاخ ریاست جمهوری افغانستان در این بیانیه تاکید کرد: ما معتقد هستیم تروریسم مرز نمی‌شناسد و دشمن همه بشریت است؛ زیرا شهروندان همه کشور‌ها را در هر کجا هدف قرار می‌دهد و به همین دلیل وقت آن رسیده است تا با اجماع همگانی علیه این پدیده، مبارزه صادقانه و جدی صورت گیرد.

در همین حال ریاست اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان نیز با انتشار بیانیه‌ای به نقل از «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی این دولت گفت: حمله تروریستی به یک مراسم دولتی در شهر اهواز و جان باختن شماری از شهروندان بی‌گناه به ویژه کودکان و زنان، موجب تألم خاطر و تأسف شدید اینجانب شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: تروریست‌ها با راه‌اندازی این جنایت بزرگ، بار دیگر دشمنی و عداوت خود را با ملت‌های منطقه آشکار کردند. در این لحظات دشوار، خود را در غم و اندوه ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران، شریک می‌دانیم.

این بیانیه می‌افزاید: مردم افغانستان که سال‌هاست هدف حملات گروه‌های تروریستی قرار دارند، بیشتر از هر ملت و کشور دیگری، درد و مصیبت ناشی از این حوادث را درک می‌کنند. این حمله، بار دیگر ضرورت همبستگی و کار مشترک در مبارزه با تروریسم را در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی برجسته‌تر می‌سازد.

دستکم چهار تروریست مسلح، حوالی ساعت 9 قبل از ظهر روز شنبه به مراسم رژه نیرو‌های مسلح در شهر اهواز حمله کردند. در این حمله 25 نفر شهید و بیش از 60 تن دیگر زخمی شدند. کودکان و زنان نیز در جمع قربانیان هستند.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها