فتحیان عنوان کرد؛

بهره‌مندی بیش از ۵۰۰ هزار بیمار صعب‌العلاج از خدمات امدادگران عاشورا

مدیر عامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا گفت: بیش از ۵۰۰ هزار نفر از بیماران صعب‌العلاج و محروم، طی ۱۵ سالی که از تاسیس خیریه امدادگران عاشورا می‌گذرد، توانستند از خدمات دارویی و پزشکی این خیریه بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۳۱۰۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷ - 23September 2018

بهره مندی بیش از ۵۰۰ هزار بیمار صعب العلاج از خدمات امادگران عاشورابه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «نصرالله فتحیان» مدیر عامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا در جمع عزاداران حسینی هیات امدادگران عاشورا، با گرامیداشت سه هزار و ۵۰۰ شهید جامعه پزشکی دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: سال گذشته ۱۱۰ نفر بانی هزینه‌های هیات در دهه اول محرم بودند، اما امسال ۱۳۰ نفر بانی شدند؛ ساختمان‌هایی که ردیف بودجه دولتی دارند احداث آن‌ها سال‌ها به طول می‌کشد، اما ساختمان امدادگران عاشورا به مساحت هشت هزار متر مربع از زمان شروع تاکنون، سه سال و نیم به طول انجامیده است.

وی افزود: هرچند این هیات متعلق به بیش از یکصد هزار رزمنده بهداری دفاع مقدس در سراسر کشور است، اما هیچ‌کس سهام‌دار ساختمان امدادگران عاشورا نیست؛ چون این ساختمان فقط برای خدمت به بیماران و عزاداران حسینی بنا شده است.

فتحیان ادامه داد: تاکنون ۱۱۰ نفر هزینه‌های این ساختمان را تا این مرحله که ۹۵ درصد پیشرفت داشته، پرداخت کرده‌اند، اما هنوز طبقات هفتم و هشتم این ساختمان کامل نیست؛ لذا امیدوارم با کمک خیرین، این دو طبقه هم سریع‌تر کامل شود.

وی در ادامه بیان کرد: بیش از ۵۰۰ هزار نفر از بیماران صعب‌العلاج و محروم، طی ۱۵ سالی که از تاسیس خیریه امدادگران عاشورا می‌گذرد، توانستند از خدمات دارویی و پزشکی این خیریه بهره‌مند شوند؛ همچنین بیش از ۶۰ هزار بیمار سرطانی و صعب‌العلاج نیز تاکنون تحت پوشش این خیریه قرار گرفتند.

مدیر عامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا تصریح کرد: مرکز تصویربرداری پزشکی موسسه خیریه امدادگران عاشورا در طبقه منهای چهار با هزینه یکی از خیرین احداث شده و تا دو ماه آینده آماده ارایه خدمات خواهد بود؛ اما دو طبقه درمانگاه، آزمایشگاه و جراحی محدود این ساختمان برای تجهیز و راه اندازی نیاز به کمک خیرین دارد.

وی همچنین اضافه کرد: زمین بنای احداثی موسسه امدادگران خریداری شده است و این‌گونه نبوده که اهدایی باشد؛ قطعه زمین اول با هزینه اعضا و مبلغ ۱۱۶ میلیون تومان که از سوی مقام معظم رهبری اهدا شد، قطعه زمین دوم به مبلغ یک میلیارد تومان و قطعه زمین سوم به مبلغ سه و نیم میلیارد تومان خریداری شد.

فتحیان عنوان کرد: کار خیریه و موسسه کاملا قانونی است و هیچ کار غیر قانونی در این مجموعه صورت نمی‌گیرد؛ بدین صورت که تمام مبالغ اهدایی و دریافتی از مردم به صورت شفاف در صورت‌حساب‌ها ذکر شده و هیچ مبلغی در غیر از جای خود، مصرف نمی‌شود؛ با این حال سالی دو بار توسط حسابرسان قانونی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه خیرین این موسسه بیش از ۱۲ هزار نفر هستند، افزود: هر سال گزارشی نیز از فعالیت‌های موسسه تهیه و توسط سرلشکر سید یحیی صفوی رئیس هیات امنای موسسه خیریه امدادگران عاشورا خدمت مقام معظم رهبری تقدیم می‌شود.

انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار