کارشناس مسایل غرب آسیا در گفت‌و‌گو با دفاع پرس:

پاکستان محل رفت و آمد گروهک‌های تروریستی است/ مسئولیت این رخدادها بر عهده پاکستان است

نعیمی کارشناس مسایل غرب آسیا گفت: پاکستان محل تربیت و ایجاد معارضان است لذا این قدرتهای خرابکار این نقطه را پایگاه خوبی برای انجام فعالیت های تروریستی می‌دانند.
کد خبر: ۳۱۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳ - 14October 2014

پاکستان محل رفت و آمد  گروهک‌های تروریستی است/ مسئولیت این رخدادها بر عهده پاکستان است

مصیب نعیمی کارشناس مسایل غرب آسیا در گفتوگو با خبرنگار سیاست خارجی دفاع پرس در ارتباط با اوضاع نا آرام پاکستان و اقدامات گروه های تروریستی در این منطقه گفت: مسلما یکی از مسببان عملیات های تروریستی که در مرز شرقی کشورمان با آن درگیر هستیم ناشی از کم کاری پاکستان است چرا که دراین کشور با توجه به رفت و آمد آزاد گروهک ها و نیروهای خرابکار، آرامش و صلح منطقهای مورد هجمه قرار گرفته است لذا این قدرتهای خرابکار این نقطه را پایگاه خوبی برای انجام فعالیت های تروریستی میدانند.

وی با توجه به همسایگی و مزرهای مشترک ایران و پاکستان اظهار داشت: این کشور همسایه با توجه به نزدیکی منافع با جمهوری اسلامی  باید مسئولیت عملیات و اتفاقات رخ داده را به عهده بگیرد چرا که کشورها در امنیت یکدیگر سهیم هستند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: گاهی دولتمرداان این کشور اعلام کرده اند توان اداره صحیح مرزهای کشور خود را ندارند و لذا مسئولین ایرانی در جهت تمایل دولتمردان پاکستانی توان مساعدت در بخش تامین امنیت مرزهای پاکستان را که به نفع مرزهای ایران نیز هست را دارند.

نعیمی همچنین اظهار داشت: اقدامات جمهوری اسلامی در منطقه در جهت تامین امنیت مرزها باعث شده از حضور قاچاقچیان جلوگیری شود و با حمل و نقل غیر مجاز از مرزها مبارزه شود ولی نمیتوان مزرهای آهنی هم میان دو کشور ایجاد کرد که هیچ گونه مراوده ای صورت نگیرد و دولت باید با این اختلالات به شکل جدی مبارزه کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: رابطه خوبی با دولت پاکستان داریم و باید مشترکات را حفظ کنیم چرا که سیاست جمهوری اسلامی با دولت های منطقه بر اساس همگرایی است نه نگاه واگرایی و برخی خواهان جدایی این روابط دوستانه در درون غرب آسیا هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار