یادداشت/ مهدی مقاری

خون شهیدان اهواز، ضامن استمرار استقلال کشور

خبر کوتاه بود و تلخ.... حادثه تروریستی در رژه نیرو‌های مسلح استان خوزستان که توسط گروه الاحوازیه به وقوع پیوست و پس از ساعتی این گروه و سپس داعش مسئولیت آن را پذیرفته و در پی آن بیش از ۲۰ هموطن گرامی، حتی کودک چهار ساله‌ای به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۳۱۰۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶ - 23September 2018

خون شهیدان اهواز، ضامن استمرار استقلال کشوربه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، مهدی مقاری در یادداشتی نوشت: باری دیگر این حادثه، موید رواج روحیه ایثار و فداکاری در بین ایرانیان با توجه به قرار داشتن در حال و هوای محرم و نزدیکی به عاشورای حسینی وهمچنین ایام پرشور دفاع مقدس، شد و باعث زنده‌تر این مناسبت‌ها شد.

در آخرین روز تابستان، جان‌های شیرینی از شهروندان اهوازی فدای میهن شده و خزان شدند و این بدان معنا است که پایداری و ماندگاری، هزینه دارد که در این 40 سال در هر مقطعی، گروهی از مردم این هزینه سنگین را بدون چشم‌داشتی پرداخت کرده و بر این مسئله به خود بالیده و افتخار کرده‌اند و اینک اهوازی‌هایی که هشت سال زیر آماج حملات دژخیم بعث بودند، از این آزمون، سربلند بیرون آمدند.

مزدورانی که با اتحاد و همبستگی مردم ایران مشکل دارند و نان خود را در تفرقه و انشقاق ملت می‌خورند، این خیال خام و واهی را به گور خواهند برد و ملت ایران در این مسیر همگرایی و یکی ماندن، از همه چیز خود که بالاترین آن، جان است نیز مایه می‌گذارد، همچنان که در چهار دهه اخیر، این ملت غیور چنین نموده است.

ایران و ایرانی از نقشه‌های شوم اهریمن بد سرشت نمی‌هراسد و این تهدیدات را به فرصت مبدل خواهد ساخت و در زمانی مناسب، شایسته‌ترین پاسخ‌ها را نثار نحسشان می‌کند که این حادثه تروریستی، موجی از همدلی و وفاق را میان اقوام و عناصر مختلف مملکت اسلامی ایران برقرار خواهد کرد.

امید است روزی فرا رسد تا بزرگان و طراحان چنین نقشه‌های پلیدی بر سر عقل آمده و با بازخوانی مسیر غلط 40 ساله خود، پشیمانی و ندامت خود را از اربابان عبری، عربی و غربی فریاد زده و به دامان پاک مردم یکپارچه و موحد ایران کهن بازگردند.

آری چنین است که خون‌های پاک و معصومی که 31 شهریور 1397 بر زمین داغ اهواز جاری گشت، هم مسیر با خون‌هایی که از 31 شهریور 1359 بر زمین این مرز پر گهر ریخته شده، شوند و ضامن بقا و استمرار جمهوری اسلامی و استقلال ایران گردیده و در یک کلام «خون شهیدان اهواز، ضامن استمرار استقلال کشور است» و با این شرایط است که زمینه‌های استحکام و قوام این نظام مقدس فراهم شده و با چنین اقشار و اقوامی که همیشه مدافع یکپارچگی و هم گرایی ملت هستند، باید به بدخواهان و کج اندیشان، چنین گفت: زهی، خیال باطل و بر این خیال بیهوده عاقبت به شر، تمام خواهید شد و نامی از شما در تاریخ نخواهد ماند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار