فرمانده سپاه پاسداران ناحیه مقاومت اسدآباد:

۷۰ عنوان برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در اسدآباد برگزار می‌شود

فرمانده سپاه پاسداران ناحیه مقاومت اسدآباد گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس ۷۰ برنامه مختلف در سطح پایگاه‌ها و حوزه‌های شهری و روستایی این شهرستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۱۰۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵ - 23September 2018

۷۰ عنوان برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در اسدآباد برگزار می‌شودبه گزارش دفاع پرس از همدان، سرهنگ «حسن مرادی» فرمانده سپاه پاسداران ناحیه مقاومت اسدآباد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه رویکرد دشمن در این برهه ایجاد شکاف و تفرقه بین مردم و نظام است داشت: باید در برنامه‌ها ضمن در نظرگرفتن وحدت و انسجام، امید و نشاط را به جامعه تزریق کنیم.

وی افزود: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، هفته دفاع مقدس و ناکام کردن دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی ایران است که با گرامیداشت هفته دفاع مقدس یاد و خاطره دوران هشت سال جنگ تحمیلی و همچنین ارزش و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران زنده خواهد شد.

فرمانده سپاه اسدآباد رمز پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس را اتحاد، ایمان و پیروی از امام راحل دانست و گفت: هفته دفاع مقدس یادآور دستاورد و ارزشهای انقلاب اسلامی است و یکی از وظایف خطیر ما حفظ این دستاوردها است.

مرادی تصریح کرد: برگزاری 3 یادواره شهدا، میقات صالحین، سرکشی از خانواده شهدا، غبارروبی مزار شهدا، صبحگاه مشترک، اکران فیلم جشنواره عمار، نقد ادبی کتاب، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب، مسابقات ورزشی، اختتامیه طرح جوانه‌های صالحین، افتتاح 2 طرح عمرانی، نشست‌های روشنگری، زنگ مقاومت ،همایش پیاده روی خانوادگی بسبجیان و سپاهیان ،از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده به مناسبت هفته دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 4 هزارو 522 نفر روز اردوی جهادی در قالب اردوهای یک روزه ،هفت روزه و طرح هجرت دانش آموزی شرکت کرده‌اند ابراز کرد: زیبا سازی 3 مدرسه، ساخت و تعمیرات 4 پایگاه مقاومت، 2 مورد غسالخانه، ساخت 5 چشمه حمام، تعمیر یک مورد منزل محرومین، یک مورد تعمیر مسجد، توزیع 223 مورد سبد کالا، توزیع 100 دست لباس بین نیازمندان، طرح قطره بارانی در قالب همگام با کشاورز از طریق بسیج کشاورزی از جمله فعالیت‌های اردوهای جهادی امسال این شهرستان بوده است.

فرمانده سپاه پاسداران اسدآباد با اشاره به اینکه امسال  78 تیم پزشکی در قالب اردوهای جهادی  به 1067 نفر  خدمات رایگان در مناطق محروم این شهرستان ارائه کردند، افزود:4 تیم پزشکی اعزامی از تهران نیز امسال خدمات دارو تخصصی بسیار چشمگیری در روستای چنار سفلی به 2 هزار نفر از مردم این روستا داشته‌اند.

وی با اشاره به طرح‌های اقتصاد مقاومتی سپاه پاسداران هم گفت: از ابتدای سال تاکنون 50 میلیون تومان وام و تسهیلات اشتغالزایی در راستای اقتصاد مقاومتی به 6 نفر از متقاضیان پرداخت شده که این میزان تسهیلات برای 14 نفر ایجاد اشتغال کرده است.

مرادی میوه خشک‌کنی و صنایع تبدیلی، پرورش دام، بوقلمون، دام سبک را از جمله اشتغال‌های ایجاد شده توسط تسهیلات پرداختی برشمرد و گفت: برگزاری کلاس‌های اقتصاد مقاومتی برای 400 نفر در شهر و روستا و 300 نفر کلاس سبک زندگی در قالب پایگاه مقاومت از جمله کلاس‌هایی است که سپاه شهرستان در بحث اقتصاد مقاومتی برگزار کرده است‌.

وی عنوان کرد: در 34 روستای شهرستان در قالب 17 شبکه طرح قطره بارانی در قالب بسیج کشاورزی تشکیل شد که به کشاورزان در این طرح در راستای سن غلات و تغییر کاربری کشت و موارد دیگر آموزش‌های مختلفی ارائه شد.

فرمانده سپاه پاسداران اسدآباد عنوان کرد: سال گذشته در راستای اقتصاد مقاومتی 12 طرح میوه خشک کن با پرداخت تسهیلات  در شهرستان راه‌اندازی شد که همه این واحدها در حال حاضر فعال بوده و زمینه صادرات تولیدات برخی از ا ین واحدها نیز  به وجود آمده است.

مرادی با اشاره به طرح جوانه‌های صالحین عنوان کرد: سهمیه امسال شهرستان طرح جوانه‌های صالحین شهرستان در راستای آسیب‌های اجتماعی 19 پایگاه بوده که در این طرح 950 نفر از دانش آموزان و نوجوانان در کلاس‌های تابستانی شرکت کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار