در اولین روز بازگشایی مدارس؛

صبحگاه نظامی در مدرسه دخترانه «ریحانه» برگزار شد

«حجت مساح» مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری شماره دو کانون پرورش فکری بیرجند گفت: در راستای کنگره ۲ هزار شهید استان و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، مراسم صبحگاه نظامی در اولین صبحگاه آغاز مدارس در دبیرستان «ریحانه» اجرا شد.
کد خبر: ۳۱۰۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲ - 23September 2018

صبحگاه نظامی در مدرسه دخترانه «ریحانه» برگزار شد«حجت مساح» مربی مسئول مركز فرهنگی هنری شماره دو كانون پرورش فكری بيرجند در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در بیرجند، در خصوص اجرای مراسم صبحگاه نظامی در اولين صبحگاه آغاز مدارس در دبيرستان «ريحانه» دوره اول متوسطه اظهار داشت: این برنامه باهدف گراميداشت هفته دفاع مقدس و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و در راستای كنگره دو هزار شهيد استان اجرا شد.

وی بیان داشت: با توجه به تقارن هفته دفاع مقدس با بازگشايی مدارس، شاهد بوده‌ایم که گراميداشت هفته دفاع مقدس در آغاز سال تحصيلی مدارس چندان جايگاهی نداشته است.

مربی مسئول مركز فرهنگی هنری شماره دو كانون پرورش فكری بيرجند افزود: علت این است که مديران و معاونان مدارس كه برای آغاز سال تحصيلی جديد برنامه‌ریزی می‌کنند، همواره بر روی موضوعات كلاسی و مدرسه‌ای تمركز می‌کنند و از ايام هفته دفاع مقدس غافل می‌شوند.

مساح عنوان کرد: بر همین اساس، امسال با همفكری و مشورت با افراد باتجربه، اجرای مراسم صبحگاه نظامی در مدرسه دخترانه «ريحانه»، دبيرستان دوره اول برنامه‌ریزی و اجرا شد.

وی متذکر شد: در این برنامه بچه‌ها از نزديك شاهد برخی برنامه‌های نظامی كه توسط رزمندگان و بسيجيان در دوران دفاع مقدس انجام می‌شد، بودند.

مربی مسئول مركز فرهنگی هنری شماره دو كانون پرورش فكری بيرجند با اشاره به اینکه گردان «تكاور بسيج» برای اجرای برنامه با آمادگی كامل بين بچه‌ها حضور پيدا كردند، گفت: حدود 10 نفر از عزیزان بسیجی ما را در این برنامه یاری کردند.

مساح بیان داشت: این برنامه برای جذابیت بیشتر بدون اطلاع قبلی دانش آموزان و معلمان اجرا شد که توجه دانش آموزان و معلمان را به‌خوبی به خود جلب کرد و بعد از اجرای نمادین صبحگاه نظامی، باز و بسته کردن اسلحه‌های واقعی در جلوی چشم دانش آموزان و در مرحله بعد، اجرای نمادین عمليات پاک‌سازی منطقه برگزار شد.

وی یادآور شد: در پایان مراسم صبحگاه نظامی به بيان خاطرات و نكاتی از دوران دفاع مقدس و معرفی شهید مدافع حرم شهيد «مرتضی بصيری پور» پرداخته شد.

مربی مسئول مركز فرهنگی هنری شماره دو كانون پرورش فكری بيرجند ادامه داد: بعدازاین مراسم، بخشی از خاطرات کتاب «دا» که قبلاً بازنویسی و به‌صورت نمایشنامه درآمده بود به روی صحنه رفت و مورد استقبال دانش آموزان و معلمان مدرسه واقع شد.

مساح خاطرنشان کرد: در پایان، در راستای الگوسازی و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نوجوانان، کتاب «گردان قاطرچی ها» که شامل خاطرات طنز جبهه است از طرف مربیان کانون پرورش فکری معرفی شد.

وی در پایان عنوان کرد: در اجرای برنامه‌های فرهنگی به‌خصوص برای قشر دانش‌آموز، باید از خلاقیت و شیوه‌های جدید استفاده کرد تا بتوان مفاهیم ارزشمند انقلاب اسلامی را بهتر انتقال داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار