همزمان با دومین روز از هفته دفاع مقدس صورت گرفت؛

نواختن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس مازندران

در مراسمی که با حضور استاندار مازندران در هنرستان دخترانه امیر کبیر بابلسر برگزار شد، زنگ ایثار و مقاومت به صدا در آمد و ۵۳۰ هزار دانش آموز مازندرانی در ۲۱ هزار کلاس درس سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.
کد خبر: ۳۱۰۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱ - 23September 2018
نواختن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس مازندرانبه گزارش دفاع پرس از ساری به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، همزمان با دومین روز از هفته دفاع مقدس در مراسمی که در هنرستان دخترانه امیر کبیر بابلسر برگزار شد، با حضور استاندار مازندران، فرماندار و امام جمعه بابلسر، مدیر کل آموزش و پرورش و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی زنگ ایثار و مقاومت نواخته شد و 530 هزار دانش آموز مازندرانی در 21 هزار کلاس درس سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.
 
«محمد اسلامی» استاندار مازندران با اشاره به این که مهر امسال، مهر عاشورایی است و نباید هرگز از یاد خداوند غافل بشویم، اظهار داشت: ذکر و یاد خداوند متعال می تواند در شکوفایی استعدادها، تاثیر ماندگار داشته باشد.
 
وی با یادآوری هفته دفاع مقدس و دلاورمردی های جوانان غیور ایران اسلامی با بیان این که دوران دفاع مقدس دوره ای شکوهمند در تاریخ مقاومت ملت مومن و انقلابی ایران است که یاد و خاطره آن در اذهان ماندگار خواهد ماند، گفت: جوانان و رزمندگان غیور ما به فرمان امام راحل و تبعیت از ولایت، با دست های خالی با توکل و امید به نصرت الهی در برابر دشمنِ مجهز جانفشانی کردند و پیروز شدند و امروز نیز امید به یاری حق ما را در همه صحنه ها پیروز خواهد کرد.
 
وی با اشاره به این که شهدا با توکل به خدا و باور به نصرت الهی جاودانه شدند، گفت: اگر جانفشانی شهدا نبود امروز ما امنیت نداشتیم.
 
اسلامی ادامه داد: دشمن که از همه نقشه ها و توطئه هایش نا امید شده است، به ایجاد نا امنی، یاس و نا امیدی با عملیات روانی و فریب در کشور روی آورده است تا مردم ما را دچار رعب و وحشت کند.
 
استاندار مازندران یادآور شد: مردم عاشورایی ما در ایام سوگواری محرم امسال به ویژه در روز تاسوعا و عاشورای حسینی با اراده و اعتقاد مستحکم و با حضوری پرشکوه تر از سال های قبل به دشمن فهماندند که هرگز نمی تواند به آرزوهایش برسد.
 
وی به نقش محوری دانش آموزان در تحقق اهداف و برنامه های دولت برای مهارت افزایی اشاره کرد و اظهار داشت: شیوه ای که امروز در راستای مهارت آموزی دانش آموزان مورد توجه قرار گرفته است، هدفش آن است که دانش آموزان استعدادهای فردی را دنبال و در مسیر استعداد و شایستگی های خود حرکت کنند و بتوانند کار گروهی را بیاموزند تا در سایه تلاش تیمی در زندگی فردی و اجتماعی و سطوح مدیریتی موفق عمل کنند.
 
استاندار مازندران با بیان این که موفقیت ما در رشد و پرورش استعدادهاست، خاطرنشان ساخت: مدرسه محوری و تفکر کار و اقدام تیمی و گروهی به طور شاخص باید در دستور کار قرار گیرد.
 
اسلامی با تاکید بر این که مدرسه محوری در مازندران به ویژه در بحث حرفه آموزی و توسعه مهارت یک اولویت است، افزود: دوگانگی شخصیت فردی برای ما موجب چالش ها و آسیب های اجتماعی شده است، باید طوری پرورش، تزکیه و تعلیم فرزندان مان را در خانه و مدرسه مدیریت کنیم که یک شخصیت واحد از آنان به جامعه تحویل دهیم.
 
وی در ادامه با تاکید بر اینکه والدین و مربیان باید به طور پیوسته با هم تعامل داشته باشند و به صورت یکپارچه و هماهنگ عمل کنند، گفت: تفکر برخورد با فرد در خانه و مدرسه باید واحد باشد و باید تلاش کنیم باورهایمان را به اشتراک بگذاریم و اطلاعات و اعتقاداتمان را در مسیر رشد فرزندانمان به طور صحیح به کار بگیریم و به عنوان الگویی برای دانش آموزان و فرزندان خود مراقب اعمالمان باشیم.
 
استاندار مازندران با بیان اینکه باید خانه و مدرسه را در قالب یک شخصیت واحد ساماندهی و سازماندهی کنیم تا بتوانیم مدارسی نمونه و الگو داشته باشیم، گفت: با شخصیت پروری و پرورش شخصیتی واحد، افرادی نفیس تربیت کنیم تا هر کدام در آینده کشور، نقش خود را در مراتب مختلف بدرستی ایفا کند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار