مدیر کل آموزش و پرورش لرستان:

مدرسه محوری و مهارت‌آموزی از مهم‌ترین رویکردهای سند تحول بنیادین درآموزش و پرورش است

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت: مدرسه محوری و مهارت آموزی، از مهم ترین رویکرد های سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش است که بر همین اساس امروز مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید تأکید بر عملیاتی کردن این سند در کشور دارند.
کد خبر: ۳۱۰۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹ - 23September 2018

مدرسه محوری و مهارت آموزی از مهم ترین رویکردهای سند تحول بنیادین درآموزش و پرورش هستندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم آباد، «رضا زینی‌وند مقدم» مدیرکل آموزش و پرورش لرستان امروز در مراسم نواخته شدن زنگ «مهر و مقاومت» همزمان با آغاز سال‌تحصیلی ۹۷ و هفته دفاع مقدس که در دبیرستان امیرکبیر خرم‌آباد برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری ماه محرم و گرامیداشت دفاع جانانه و سراسر افتخار دفاع مقدس و آغاز سال‌تحصیلی اظهارداشت:  مهر مبدأ اندیشه ورزی و دانایی است که اساس خلقت پویا و جاودانه ملت ها در آن بنا گذاشته می شود و ماهیت و هویت جوامع انسانی در آن شکل می گیرد.

وی با اشاره به اینکه ارزش و عیار انسان به دانایی و اندیشه ورزی او است، گفت:  در استان لرستان مهر امسال را با حضور 342 هزار دانش آموز، 25 هزار کادر آموزشی و گروه معلم، 3 هزار کادر اداری استان در قالب 4561  مدرسه و 16 هزار و 520 کلاس درس شروع می کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه ارزش انسان به آگاهی و اندیشه ورزی است و برترین سلاح تغییر و تحول انسان ها و جوامع و جهان قلم، اندیشه و دانایی است، افزود: همکاران ما در طول سه ماه تلاش شبانه روزی در پروژه مهر در تابستان امسال مقدمات بازگشایی مدارس را در امروز فراهم کرده اند که صمیمانه از همۀ عزیزان سپاسگذاریم و قدردان زحمات آنها هستیم.  

وی با اشاره به این‌که نظام گذشته آموزشی ما دارای کاستی‌ها و نواقصی بود، تصریح کرد: محور و اتکای این نظام بر پایه محفوظات بوده که نتیجه آن مشکلاتی بوده که شاهد آن هستیم و نمونه آن بیکاری بسیار زیادی است که به دلیل عدم مهارت آموزی و مدرک‌گرایی است.

زینی‌وندمقدم خاطر نشان کرد: بخش عمده از مشکلات اقتصادی ما نتیجه سیکل معیوب نظام گذشته آموزشی است لذا تغییر و تحول مورد تأکید مقام معظم رهبری، مسئولین و صاحب نظران  بود که در این راستا از ۲۰ سال گذشته تهیه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفت و امروز این سند تحول بنیادین مبنتی بر نقشه جامع علمی کشور، تدوین، تثبیت و در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه مدرسه محوری و مهارت آموزی، از مهم ترین رویکردهای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش هستند، گفت: امروز هم مقام معظم رهبری و هم دولت تدبیر و امید و هم مقام عالی وزارت تأکید بر اجرایی و عملیاتی کردن این سند در کل کشور دارند که یکی از سندهای ارزشمند و بالادستی نظام تعلیم و تربیت است.

 مدیر کل آموزش وپرورش  با اشاره به ساحت های شش گانه ای که اهداف عالیه نظام تعلیم وتربیت در آن تدوین شده است، افزود:  این سند با پنج زیر نظام و131 راهکار عملی بهترین راه گشای نظام آموزشی ماست با پنج محور یا استراتژی که مهم ترین آنها مدرسه محوری، مشارکت پذیری و تمرکز زدایی است، امروزه در حال اجراست.

وی خاطر نشان کرد: سیاست هایی  سند تحول بنیادین  بر اساس مهارت محوری و آموزش هدفمند است که می تواند زیر ساخت های آموزشی ،فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی  کشور را تدوین کند و آینده ای روشن برای جوانان و نوجوانان ایجاد کند.

زینی وند مقدم با بیان اینکه در همین سند که یکی از میان برنامه های نظام جمهوری اسلامی ایران است تدوین شده است که سیاست های آموزش وپرورش به سمت مهارت محوری باشد، تصریح کرد: تقریباً 50 در صد از آموزش های ما تا سال 1400 به این سمت سوق پیدا کند که اگر این اتفاق بیفتد تحولی در آموزش و پرورش  که یکی از اهداف این سند تحول در محتوا و تحول در نحوِۀ مدیریت آموزش و پرورش است محقق خواهد شد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار