«فواد معصوم» حمله تروریستی اهواز را به «حسن روحانی» تسلیت گفت

رئیس‌جمهور عراق حمله تروریستی اهواز را به رئیس‌جمهور ایران تسلیت گفت و این حادثه را محکوم کرد.
کد خبر: ۳۱۰۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۵ - 23September 2018

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، در پی اقدام تروریستی روز (شنبه) 31 شهریور ماه در مراسم رژه نیرو‌های مسلح در شهر اهواز که به شهادت 25 نفر و زخمی شدن 70 تن دیگر منجر شد، علاوه بر پارلمان و برخی شخصیت‌های سیاسی عراق، «فواد معصوم» رئیس‌جمهور عراق هم این حادثه تروریستی را محکوم کرد.

المیادین در این خصوص گزارش داد که «فواد معصوم» رئیس‌جمهور عراق امروز یکشنبه با ارسال پیامی تسلیت‌آمیز به حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران، حادثه حمله تروریستی اهواز را محکوم کرد.

همسایگان ایران مثل عراق (احزاب و بخش‌های مختلف دولت مثل وزارت کشور و خارجه)، لبنان (احزاب و حزب‌الله و دولت)، کویت، قطر، برخی احزاب یمنی و جنبش انصارالله یمن، احزابی بحرینی، عُمان، سوریه، ترکیه، جنبش‌های فلسطینی (حماس، جهاد اسلامی و...)، پاکستان، افغانستان، ارمنستان، آذربایجان تاکنون به ایران تسلیت گفته و این حادثه تروریستی را محکوم کرده‌اند.

آمریکا، انگلیس، فرانسه، اتریش، اسپانیا، نروژ، روسیه، بلاروس، سوئد، کره جنوبی و بولیوی از جمله کشور‌های خارج از منطقه هستند که یا همدردی کرده‌اند یا علاوه بر آن، حادثه تروریستی را محکوم نیز کرده‌اند.

گردان‌های حزب‌الله عراق نیز، طی بیانیه‌ای حمله تروریستی روز گذشته در اهواز را محکوم و تاکید کرد که عربستان با چراغ سبز آمریکا، پشت این حمله قرار دارد.

بر اساس این بیانیه، رژیم سعودی با حمایت و تسلیح گروه‌های انحرافی ضد انقلاب اسلامی ایران از جمله گروهک تروریستی «الاهوازیة» مرتبط با حزب منحله بعث عراق، نقش خرابکارانه و خصمانه‌اش را ایفا می‌کند. اطلاعات به دست آمده نیز نشان می‌دهد که مسئولیت این حمله تروریستی با گروهک الاهوازیه و به دستور مستقیم رژیم سعودی بوده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها